Motorvärmare köpa vart 306?
Re: Motorvärmare köpa vart 306?
Det fixar jag när jag ska mäta på dom så det är inte svårtR-Gubbe wrote:Och passa på att läsa på något kontaktstycke vad du har för nåt. Så svårt kan det väl ändå inte vara.
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
26.8mm på motorvärmaren:) glömde dock kolla vilket märke men kan du skicka någon med den diametern
får skarva om de inte passar
Defa värmare är det jag har och jag har ingen med den diametern. Hade från 30mm och några som var större
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Tack. Har du ingen slangvarmare
då
el nån? Är de ingen alls på forumet som säljer en slangvarmare?
får köpa på skroten annars. dom har vet jag
Skarva å skarva. Du ska INTE skarva! En motorvärmare tar mkt ström och är det det MINSTA dålig kontakt blir det varmt på det stället,plast kan smälta och kablar bli oisolerade med rejäl kortis/gnista som följd....din bil kan bli betydligt varmare än du vill.....*flames*
Säger som till barna,gör om gör rätt. Det finns ett skäl till att anslutningar och kablar är byggda på ett speciellt sätt.
Safety first!
MVH//SB!!
Säger som till barna,gör om gör rätt. Det finns ett skäl till att anslutningar och kablar är byggda på ett speciellt sätt.
Safety first!
MVH//SB!!
Motorvärmaren går på 230VAC, strömmen blir inte lika hög som samma last hade blivit vid 12VDC. Däremot blir naturligtvis kravet på isolation betydligt större då det plötsligt är livsfarlig spänning man pysslar med. Betänk även att kablarna löper farligt nära grenröret. Det är alltså inte särskilt lämpligt att skarva med sockerbitar eller toppklämmor (vilka brukar vara hemmapularnas favoritlösning).
Köp rätt grejer istället för att skarva så slipper du utsätta både din bil, dig själv och andra människor för livsfara.
Bara lite råd i all välmening från en elektriker.
Köp rätt grejer istället för att skarva så slipper du utsätta både din bil, dig själv och andra människor för livsfara.
Bara lite råd i all välmening från en elektriker.
norrköping rymmer många sunda tankar 
Ja inte ska du skarva. Hela bilen kan ju bli strömförand. Vad som kan hända då kan säkert även du räkna ut.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Re: Re: Motorvärmare köpa vart 306?
R-Gubbe wrote:Ja inte ska du skarva. Hela bilen kan ju bli strömförand. Vad som kan hända då kan säkert även du räkna ut.
Bra stöldskydd?
skickat från fickan
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
hade jag skarvat hade jag använt du dubbla krympslangar eller tjockt lager av silikon med försiktighet, så de vart god isolering.
motorvärmar kablar är alltid oftast 2.5 mm2 i koppar area. god ledning. men håller med farligt att skarva om de inte görs mycke nogrant. har dock inte råd att lägga ut flera hundra på en liten sladd. hade jag skarvat hade jag även gjort de presic innan kontakten till motorvärmarn så den inte kan jorda ramen om nåt skulle hända.
sen är ju motorvärmaren inkopplad med säkerhetsjord om nåt skulle inträffa eller hur? iaf på den som sitter i min bil.
vet att jag har den gamla kontakten med 3 stora stift vet jag. den andra produkten här.
"motorvärmarkabel, oljebeständig, med självstängande lock"
http://www.gelia.se/sv/Aktuellt/Motorva ... pevarmare/" onclick="window.open(this.href);return false;
fortf ingen som har en slangvärmare? då får jag köpa en på skroten.
motorvärmar kablar är alltid oftast 2.5 mm2 i koppar area. god ledning. men håller med farligt att skarva om de inte görs mycke nogrant. har dock inte råd att lägga ut flera hundra på en liten sladd. hade jag skarvat hade jag även gjort de presic innan kontakten till motorvärmarn så den inte kan jorda ramen om nåt skulle hända.
sen är ju motorvärmaren inkopplad med säkerhetsjord om nåt skulle inträffa eller hur? iaf på den som sitter i min bil.
vet att jag har den gamla kontakten med 3 stora stift vet jag. den andra produkten här.
"motorvärmarkabel, oljebeständig, med självstängande lock"
http://www.gelia.se/sv/Aktuellt/Motorva ... pevarmare/" onclick="window.open(this.href);return false;
fortf ingen som har en slangvärmare? då får jag köpa en på skroten.