Belysning tempdisplay och färddator/klocka 605 -96

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
henriksson

Belysning tempdisplay och färddator/klocka 605 -96

Post by henriksson »

Hej, har nyss bytt samtliga instrumentljuslampor och varningslampor i min XM, kul jobb :shock: , glad i hågen tänkte jag då också fixa belysningen i tempdisplayen och klockan på 605:an. Tempdisplayen ( ACC ) ser exakt likadan ut i 605:an som i XM:n, så jag tänkte att den skulle demonteras på samma sätt ( in med en tunn plåt/spackelspade typ) i kanten runt och bända utåt lite försiktigt. På XM:n sitter displayen bara i clips,fyra stycken, som kläms ihop lite vid demont. Tji fick jag, den ville inte komma ut.......hur gör man?
Vad gäller klockan så har jag lossat två skruvar i översidan ramen runt instrumenten, samt en skruv som sitter längst till höger längst ner, snett under klockan. Verkar ha varit en skruv underifrån till höger om ratten också, men den finns inte på plats. Jag kunde dra ut ramen lite vid instrumenten, men det verkade som att den satt fast på högersidan, men jag ser ingen mer skruv där?
Tips mottages tacksamt, tackar på förhand.
Mvh / Thomas H.
Peugeot 605 SV 3.0 -96, Citroën XM TCT -97, Citroën CX 2000 -75, Yamaha XJ 750 -82, Yamaha YS 624 (snöslunga!)
eslövpeugeot

Re: Belysning tempdisplay och färddator/klocka 605 -96

Post by eslövpeugeot »

Hej, skulle vilja veta hur det gick med belysningsproblemet?
Har själv inget ljus i vare sej temp/klocka eller cd/radio...
Samband?

Mvh
EslövPeugeot
Post Reply