hedis wrote:Okej, där ser vi vilken koll jag har på ES motorerna ^^ Tror jag håller mig till XU ^^
Bäst du gör det, har man en gång fastnat för en sexa är man körd!
Är fortfarande extremt impad över vridet i dessa, kollade på mina papper igen och 250Nm vid 2000rpm är synd att klaga på!
Visst är det skönt med högt vrid på lågvarv. Är som min audi som har 210Nm vid 1700-4600rpm. Bara fälla ner pedalen när man ligger på 5an så sticker det iväg. Runt 301Nm med steg 1 chip
Håller med när det gäller att ha bottenvrid. Hade 355nm vid 1700rpm i OPCn och BMWn är med all rätta ganska död där nere. Nåt man saknar helt klart när man smyger runt i stan.
Blir ibland ganska irriterande när man är van att glida omkring på 4-5-6 och nu är tvungen att ibland hämta på tvåans växel för att få lite fart.
Numera smygborgare och kör BMW.
BMW 325 Touring -07 *Warum!*
Opel Vectra 2.8t OPC -08 Kombi (Black Mambah!) *Såld*
KennethRC wrote: nu är tvungen att ibland hämta på tvåans växel för att få lite fart.
Det är just det man älskar ;D haha
Man MÅSTE inte på PSA-sexan, men även den sjunger vackert om den får lite varv!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.