Var ett tag sedan jag skrev något här.
I januari 2009 gjorde jag en renovering pga ett kamremsbrott på min 306:a.
Jag hade helt enkelt inte bytt remen i tid så det blev till att hosta upp 20 000:- för renovering.
Idag, 2år och 10 måndare senare (1900mil senare) så går remjäkeln av igen!
bilen kör mer eller mindre enbart av min sambo så den har gått väldigt lugnt under denna period. Spelar väl iof ingen större roll då sånt här uppenbarligen ska hålla längre!
Största problem är dock att servicen/renoveringen utfördes på en citroen verkstad och inte peugeot och denna verkstad har gått i konkurs.
Det finns alltså ingenstans att vända sig då ingen annan kan hållas ansvarig för detta? Jag har ringt runt å kollat men inte fått några kloka svar.
mitt kvitto innehåller inga artiklar så jag har svårt att luska fram vart delar är köpta. Har kollat med verkstadens leverantörer (förutom Citroen) men inga av dessa har sålt Kamremsats, vattenpump etc till denna verkstad under den aktuella perioden.
Vad finns det att göra? Jag lägger inte 25 000:- på en ny renovering alternativt 20 000:- på ny motor
306:an är som sagt en gti-6 med 16500mil på mätaren och är förutom en buckla på vänster framskärm i helt ok skick. Där är fina 17" fälgar i svart/silver med ok däck, Vinterhjulen är som nya på orginal 15". allt annat el etc funkar bortsett från stolsvärmarna (finns nog ingen det funkar på i hela världen
någon fanatiker som är intresserad av den som reservdelsbil kanske, eller som har lust att fixa i ordning den? ge mig bud isf.
där finns en hel del annat i stereo väg etc. kan detaljeras upp vid ev intresse.
Vet inte riktigt vad jag ska göra men känner mig rätt maktlös i detta fall då jag inte har någon aning om man kan få någon form av ersättning för detta.
En sak är jag väldigt säker på iaf... det blir inga mera franska bilar någonsin!