När jag har mycket folk i bilen och kör över branta gupp eller ner för en brant sluttning t.ex. garagenedfart skrapar någon del av bilen emot marken. Jag tror att det är den mellersta ljuddämparen. Det ser ut som att den hänger ner ovanligt långt.
Vill minnas att någon (måste ha varit på besiktningen) sagt att avgassystemet inte satt fast med originalfästen. Men den verkar inte hänga lös.
Någon som känner igen detta? Eller kan det vara stänkskydden till framhjulen? Är mina stötdämpare/fjädrar kassa?
Inget jätteproblem men lite irriterande är det.
Full bil=underredet skrapar i marken. Ljuddämparen?
Full bil=underredet skrapar i marken. Ljuddämparen?
Peugeot 406 ST 2.0 AUT -00
Re: Full bil=underredet skrapar i marken. Ljuddämparen?
Är ju bara kolla under bilen vilken del som är lägst. Är det mellersta ljuddämparen eller katten som är lägst så är det ju troligt att den är boven. Om avgassystemet inte sitter fast med originalfästen så är det nog så enkelt att det sitter lite lägre mot backen än det egentligen ska göra.
För mig skrapar det friskt, min katt sitter kanske 2 centimeter från backen, men då är är ju bilen sänkt och varken originalavgassystem eller originalupphängning.
För mig skrapar det friskt, min katt sitter kanske 2 centimeter från backen, men då är är ju bilen sänkt och varken originalavgassystem eller originalupphängning.