Hej
Jag har problem med min 406a som stannar ibland.
Har sett att oljestickan visar en oljenivå på över 2cm från max. Dessutom tappade jag nyligen ut nästan en liter, och det luktar bensin. Det är fortfarande för mycket och jag undrar om någon vet vad det beror på att den luktar bensin, och vad det kan orsaka medför mycket?
Hälsningar Björn
Olja luktar bensin, och är på tok för mycket.
Ta kontakt med en auktoriserad Peugeot-verkstad och hör med dem vad det kan vara för fel, det är dels på det viset jag får bukt med felen på min 605:a
Dels det här forumet 
Med ett blåmärke lika stort som Halland
Samt: För fet för ett fuck
http://www.youtube.com/watch?v=gV74fyzBbTg

Samt: För fet för ett fuck
http://www.youtube.com/watch?v=gV74fyzBbTg
-
Pyra Ohm's
Re: Olja luktar bensin, och är på tok för mycket.
Det gjorde min också och jag är också fundersam på varför?bb8642 wrote:...och jag undrar om någon vet vad det beror på att den luktar bensin
Peugeot 306 XSI -94, Malmö
Blåsta kolvringar eller toppackning gissar jag på, finns inte så många andra ställen där bensinen kan få kontakt med oljan.
Peugeot 306 GTI -97 Lättviktsprojekt för bankörning
Peugeot 206 1,6 Sport -05 -Pendlarbil
Volkswagen Passat variant 1,8T -97 -Bruksbil #2
Hemsida med träffbilder: LÄNK
Peugeot 206 1,6 Sport -05 -Pendlarbil
Volkswagen Passat variant 1,8T -97 -Bruksbil #2
Hemsida med träffbilder: LÄNK
Nu ska vi inte skrämmas, det absolut vanligaste sättet att spä oljan med bensin är småkörning. Om man vid upprepade tillfällen startar och kör endast nån km eller liknande så att bilen inte kommer upp i temp så smiter en hel del bensin ner i oljan. Likadant om man har en injektor som läcker eller om bilen går fett av nån anledning.
-
Pyra Ohm's
Min luktade i samband att jag upptäckte att jag hade för mycket olja i motorn och att den pressats ur packningarna.Claes B wrote:Nu ska vi inte skrämmas, det absolut vanligaste sättet att spä oljan med bensin är småkörning. Om man vid upprepade tillfällen startar och kör endast nån km eller liknande så att bilen inte kommer upp i temp så smiter en hel del bensin ner i oljan. Likadant om man har en injektor som läcker eller om bilen går fett av nån anledning.
Årsmodell ? Motor ?
Tänkte på om det kan vara vevhusventilationen som inte funkar som den ska ...?
205 / 309 / 406 / ZX
Man ska inte skaffa saker med handtag på - det drar bara med sig en massa arbete...
-
Pyra Ohm's
Det är en -94 XU10J2C. Verkar vara topplockspackningenStig-Arne wrote:Årsmodell ? Motor ?