Sänka bilen ?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
ers

Sänka bilen ?

Post by ers »

Tja !

Lura på att sänka bilen fram då jag tycker att den ser mycket högre ut där än bak. Vart finns billiga och bra fjädrar ? Tänkte låta den vara bak eftersom jag redan tycker att GTi:n är stötig.

Ni som har sänkt era GTi:er, hur blev det ? Jävulskt stötigt eller går det bra ändå (kör nästan utslutande i stadstrafik och vill gärna lämna njurbältet hemma). Någon annan som bara har sänkt fram ?

Tacksam för svar...
---- Mvh Anders ---
------ 206GTi ------
--- Medlem 823 ---
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Bak så blir den inte hårdare, då du inte byter fjädrarna. Det sitter torsionsstavar bak som man tar ut, lyfter upp svingarmen och sen för in staven igen.

Fram är bara rekommenderat att sänka 30-35 mm, för att original dämparna inte pallar mer. Dom klarar det ett tag, men dom tar slut mycket fortare om man har fjädrar som sänker 50 mm.

Jag tycker inte att min XSi(same thing, different engine) blev så stötig, beror väl lite på vilka vägar man kör på, samt vilka hjul man har på(205/40-17)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Greken

Fjädrar

Post by Greken »

Dom säljer Sparco sänkningsfjädrar på realcar som sänker 35 mm och med klubbrabatten kostar dom bara 800 kr Har själv köpt ett par och skall sätta på dom i hop med sommardäcken.
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Fjädrar

Post by Fnatte »

Greken wrote:Dom säljer Sparco sänkningsfjädrar på realcar som sänker 35 mm och med klubbrabatten kostar dom bara 800 kr Har själv köpt ett par och skall sätta på dom i hop med sommardäcken.

Det är ruggigt billigt. Jag betalde 1900 för mina Eibachfjädrar. Men jag ser mig inte som lurad ändå, eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Fnatte wrote:eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.

Bevis? :wink:
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Eric Josefsson wrote:
Fnatte wrote:eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.

Bevis? :wink:

Just the spoken word... No written proof...

FR Autosport Sweden FTW
RCmaniac

Post by RCmaniac »

Vilka fjädrar skall jag ha till min RC??

Vill sänka 30mm fram.
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded..

206RC
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Annorlunda på RC har jag hört, det är inte samma dämpare som GTi'n har, vad jag hört som sagt. Hör dig för lite.

FR Autosport Sweden FTW
scheller

Post by scheller »

då är det alltså helt ok att köpa sparco fjädrar för 800 på realcar istället för tex peugeots original sänkning eller h&r... vad skall man välja?

/andreas.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
Greken

sparco

Post by Greken »

Ring till realcar och prata med dom. Dom sa till mig att sparco fjädrarna var bra och det återstår väl att se. Kostar 888 kr - 10% rabatt
Post Reply