Sänka bilen ?
Sänka bilen ?
Tja !
Lura på att sänka bilen fram då jag tycker att den ser mycket högre ut där än bak. Vart finns billiga och bra fjädrar ? Tänkte låta den vara bak eftersom jag redan tycker att GTi:n är stötig.
Ni som har sänkt era GTi:er, hur blev det ? Jävulskt stötigt eller går det bra ändå (kör nästan utslutande i stadstrafik och vill gärna lämna njurbältet hemma). Någon annan som bara har sänkt fram ?
Tacksam för svar...
Lura på att sänka bilen fram då jag tycker att den ser mycket högre ut där än bak. Vart finns billiga och bra fjädrar ? Tänkte låta den vara bak eftersom jag redan tycker att GTi:n är stötig.
Ni som har sänkt era GTi:er, hur blev det ? Jävulskt stötigt eller går det bra ändå (kör nästan utslutande i stadstrafik och vill gärna lämna njurbältet hemma). Någon annan som bara har sänkt fram ?
Tacksam för svar...
---- Mvh Anders ---
------ 206GTi ------
--- Medlem 823 ---
------ 206GTi ------
--- Medlem 823 ---
Bak så blir den inte hårdare, då du inte byter fjädrarna. Det sitter torsionsstavar bak som man tar ut, lyfter upp svingarmen och sen för in staven igen.
Fram är bara rekommenderat att sänka 30-35 mm, för att original dämparna inte pallar mer. Dom klarar det ett tag, men dom tar slut mycket fortare om man har fjädrar som sänker 50 mm.
Jag tycker inte att min XSi(same thing, different engine) blev så stötig, beror väl lite på vilka vägar man kör på, samt vilka hjul man har på(205/40-17)
Fram är bara rekommenderat att sänka 30-35 mm, för att original dämparna inte pallar mer. Dom klarar det ett tag, men dom tar slut mycket fortare om man har fjädrar som sänker 50 mm.
Jag tycker inte att min XSi(same thing, different engine) blev så stötig, beror väl lite på vilka vägar man kör på, samt vilka hjul man har på(205/40-17)
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Re: Fjädrar
Greken wrote:Dom säljer Sparco sänkningsfjädrar på realcar som sänker 35 mm och med klubbrabatten kostar dom bara 800 kr Har själv köpt ett par och skall sätta på dom i hop med sommardäcken.
Det är ruggigt billigt. Jag betalde 1900 för mina Eibachfjädrar. Men jag ser mig inte som lurad ändå, eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
- Eric Josefsson
Fnatte wrote:eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.
Bevis?
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Eric Josefsson wrote:Fnatte wrote:eibach gör bättre fjädrar, även om Sparco oxå är bra.
Bevis?
Just the spoken word... No written proof...
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW