Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Nu har jag kollat runt i bildarkivet på ALLA 205or och har fortfarande ingen aning om hur jag ska få plats med mitt filter framme vid lyset...
De finns ju inte en chans?!.. eller gör det de? hur göra?.. LMMén är för stor för att flytta ner och sätter man på ett filter då så sitter ju batteriet ivägen.. plus en svart liten box... några förslag ni som har gjort detta?!
vet itne om detta kan tillämpas på 205, men på 309 funkar det iaf..
bort med spolarvätskebehållaren, o koppla spolarna till behållaren till framlyktorna...
om du fortfarande vill använda lyktspolarna så får man skarva slangen med en t-kopling.. kruxet är att slangen till lyktspolarna är 10mm medans slangen för vindrutan är 6mm....
enda passande t-kpplingen med 10mm in, 6mm ut, 10mm ut, jag hittat kommer från en siemens diskmaskin...
funkar finfint.. och trycket är mycket högre ur den pumpen, o dessutom så är behållaren satans stor.
closetland wrote:vilket skall man ha för schysstast ljud samt mest effekt....helst billigt... finns det på någon affär i tex örebro? så man slipper beställa....
Precis samma svar som i alla andra liknande trådar. Luftfilter ger INTE någon ökad effekt, allt handlar om ljudet.
closetland wrote:mao kan jag sluta bry mig och köpa på micro?
neej, man byter ju filtret för ljudets skull.. sen kanske det inte är så bra med ett dåligt filter som suger in grus.. Men som sagt, det man är ute efter närm an hänger på ett filter är ju det vinande ljudet vid gaspådrag
closetland wrote:hmmm ok men kan någon tippsa om nåt filter som finns på någon "kedja" så att man tex kan åka till örebro och köpa ett?
Nästan enklare att handla på postorder faktiskt Då har du ju möjlighet till klubbrabatt om du fixar ett medlemskap!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Ta det lite lugnt med med öppna luftfilter! Dom har "oftast" fruktansvärt dålig filtrering. Kolla er noga för vilka som funkar! Misabs polyesterfilter suger hästpung till ex. Vad jag har förstått så ska det bästa alternativet vara att öppna upp luftburken och dra en tjockare slang samma väg som orignalslangen sitter. Då får man ett gott dåvt brölande ljud samt kanske en 10-12 Nm extra i vrid vid typ 3000rpm.