060728-30 Street Cars Summer Fest

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

var där idag, tog några kort på Jgson, ska lägga upp dom senare.

Tycker det var lite dåligt med folk och tält, och speakern Peter Sundfält tyckte jag var lite ganska oserös....
Synd, vädret var ju kanon....

/Marcus
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
Luuk

Post by Luuk »

Ja de var ju inte världens största tillställning... ganska mycket folk och bilar i går dock... men kändes på något sätt som att det var samma program som gick runt runt runt om igen...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Jag var och handlade på Ikea. Då såg jag Simons 406 (hans pappas? :wink: ) och två tuffa grabbar i en svart RC, Luuk kanske? :)
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Simon!

Post by Simon! »

Jag var där. Såg ingen Bystedt pegg, men jag såg en vit 106 peugeot-cluben-stripad med en man runt 25-30?? regnr: OEN xxx köra konbanan iaf. Det gick avsevärt bättre än flera andra bilar såg det ut som :)

Bla. annat en corv-1 8)

ps. hittade heller inget flashigt Pegg-klubben-tält?? :(

pps. jag kommer till lunda nästa gång. Bestämde jag idag efter ha tittat lite på konbanan. Så svårt kan det väl inte vara att sätta en bra tid ;)
Jaguar x300 4.0l

Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
Luuk

Post by Luuk »

Andreas Bystedt wrote:Jag var och handlade på Ikea. Då såg jag Simons 406 (hans pappas? :wink: ) och två tuffa grabbar i en svart RC, Luuk kanske? :)

yes mycke möjligt att de va jag och min polare :) men jag missade nog dig... körde du 306:an?
Svart 206 RC -04 Såld!
Luuk

Post by Luuk »

Simon! wrote:Jag var där. Såg ingen Bystedt pegg, men jag såg en vit 106 peugeot-cluben-stripad med en man runt 25-30?? regnr: OEN xxx köra konbanan iaf. Det gick avsevärt bättre än flera andra bilar såg det ut som :)

Bla. annat en corv-1 8)

pps. jag kommer till lunda nästa gång. Bestämde jag idag efter ha tittat lite på konbanan. Så svårt kan det väl inte vara att sätta en bra tid ;)

hehe den inställningen fick jag oxå ;) hehe så de blir lunda i september sen :) missade du vårt tält?? nu va inte jag där idag... men de stog i motsatt ände av området från konbanan sätt...
Svart 206 RC -04 Såld!
Simon!

Post by Simon! »

Luuk wrote:
Simon! wrote:Jag var där. Såg ingen Bystedt pegg, men jag såg en vit 106 peugeot-cluben-stripad med en man runt 25-30?? regnr: OEN xxx köra konbanan iaf. Det gick avsevärt bättre än flera andra bilar såg det ut som :)

Bla. annat en corv-1 8)

hehe den inställningen fick jag oxå ;) hehe så de blir lunda i september sen :) missade du vårt tält?? nu va inte jag där idag... men de stog i motsatt ände av området från konbanan sätt...

japp, måste ha missat det. Det jag uppskattade mest var min lilla pratstund med Ingo om Lamborghinis och att titta på konbanekörningen samt stuntflygningen. Sen att det inte kostade något att komma in var ju bra med ;) :)

ps. Sen tyckte jag det var otroligt glest med bilar att titta på. Är detta som stod där det coolaste/häftigaste hela norden har att erbjuda verkligen? Isåfall... nja, inte värt 150kr om jag nu hade betalt det.

mvh
Jaguar x300 4.0l

Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Simon och Luuk:

Jag var inte på flygfältet utan var och shoppade. RC:n såg jag vid korsningen MCdonalds i Barkarby, den var på väg hem från flygfältet. Hade clubmärken baktill precis som din Luuk. Simons cupé stod på IKEA parkeringen och snackade med nån volvoförare bla. :)

Och jag körde Gtin ja, åkte efter dig en bit där vid "donken"...
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Luuk

Post by Luuk »

Andreas Bystedt wrote:Simon och Luuk:

Jag var inte på flygfältet utan var och shoppade. RC:n såg jag vid korsningen MCdonalds i Barkarby, den var på väg hem från flygfältet. Hade clubmärken baktill precis som din Luuk. Simons cupé stod på IKEA parkeringen och snackade med nån volvoförare bla. :)

Och jag körde Gtin ja, åkte efter dig en bit där vid "donken"...

å f*n där ser man... måste nog varit jag... :) hade ju varit kul om du svängt förbi på klubbparkeringen va lite tunnt med peugeot där tyvärr...
Svart 206 RC -04 Såld!
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Tältet åkte ner lite tidigare..det var liksom inte så många som var där.

Jag håller med Simon, det var inte värt de pengarna det kostade. Det var roligt att se Lazzats RSbana.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
Mita

Post by Mita »

Hur gick det för JGson på Lazzat då? Någon som vet?

Vi provade att köra på lördagen både med Peggen och Subban. Man fick ju köra hur mycket man ville och hann fredag och lördag i konbanan.

När vi åkte hem på lördagen så låg han 7:a med Peggen och 5:a med Subban, men de skulle visst lägga en liten annorlunda bana på söndagen.

Tråkigt med så lite folk på parkeringen bara :(
Medlem 357

Nordisk mästarinna i bilbygge
Best Female Ride i Nordic Tuner Awards
JGson

Rapport från Lazzat RS

Post by JGson »

Dagen inleddes med samling och besiktning av bilarna mellan 9.20 - 10.40.
Sen var det förargenomgång då vi gick banan.
Vi var 33 st deltagare i två klasser, R-däck och gatdäck. 17 i R-däck och 16 i gatdäck tror jag. En sak som är häftigt med Lazzat RS är spridningen i bilmodeller. Det var nya Covette C6, BMW 02, Sevenreplicor, 911, Opel Corsa, 80-tals Mustang, Volvo 945, m.m.
Tävlingen kördes i 3 omgångar och man körde två rundor i varje omgång.
Under dagen blev det ett par längre uppehåll då flygbanan skulle användas för olika uppvisningar. Då passade jag på att gå ner på utställningsområdet och kolla lite samt ta en matbit. Det blev bara en snabbkoll på de utställda bilarna då styling inte intresserar mej nämnvärt, men jag beundrar verkligen den tid och det arbete man lägger ner.
Såg inte till något Peugeotfolk jag känner till förutom Ankan o Micke som kom upp till RS:en och morsade.

Själva tävlingen gick sådär. Jag är lite missnöjd med min insats faktiskt.
Körde fel i första vändan och sen även i mitt första varv i sista omgången som blev en riktig pajaskörning. Mer om det längre ner.
Övriga vändor var ok, körde ner nån kona vilket ger två sekunders tillägg per nerkörd kona.
Felet sitter mellan ratten och ryggstödet. Innan körningen vill man försöka hitta en bra linje och flyt genom banan. Men allt det där försvinner ut i två stora horn när man får klartecken att köra! Det var inte förrän i dagens sista runda som jag lyckades hålla mig någorlunda kall och få lite flyt. Och då kom väl dagens bästa tid också.
Jag placerade mig som femma i gatdäcksklassen och 22:a totalt.

Och så till Kalle Ankakörningen :D !
Inför dagens nästa sista körningen satte man sig i bilen, tog på hjälmen och handskarna, justerade sätet, försökte tänka sig genom banan...
Ok min tur, rullar fram, tummen upp från startern. Bara att sticka när jag är redo. I med ettan, varvar upp och släpper kopplingen. Bilen sticker iväg...

..och jag flyger tillbaks i baksätet!! När jag justerat sätet har det inte fastnat i hacken riktigt!! Jag når för en kort stund inte fram till ratt och pedaler! Bilen hoppar fram de första metrarna innan jag får tag på ratt och pedaler igen! En tanken att avbryta körningen flyger snabbt genom mitt huvud men bestämmer mig för att genomföra den sittande med raka armar, längst fram på stolen! Då gick det inte fort vill jag lova! Vet inte hur många som la märke till det men jag kände mig bra dum iallafall. Men det får man väl bjuda på :lol: .

Läste att någon tagit lite bilder. De skulle vara kul att se.
Och till er att som blev lite inspirerade av konbanan: Ta till vara på tillfället på Lunda i september. Det är kul, och möjligen lite svårare än det ser ut.
Vi kanske ses där.
Jörgen Gustavsson #609
Simon!

Post by Simon! »

om det var du i den vita 106:an med regnr: OEN så såg du 1 pegg-folk iaf :) Vid funktionärstältet när du körde nån av dina rundor :)
Jaguar x300 4.0l

Post Reply