Eftersnack Sturup 2010-05-30
haha något som inte längre satt på rätt plats 
Citroën Saxo Vts -98 http://www.garaget.org/?car=201784
Opel Corsa Opc -07
206 Rc -04 (såld)
106 Rallye -97 (såld)
Vita!!!
http://www.garaget.org/ekke83
Opel Corsa Opc -07
206 Rc -04 (såld)
106 Rallye -97 (såld)
Vita!!!
http://www.garaget.org/ekke83
Ecke83 wrote:haha något som inte längre satt på rätt plats
Jepp konstigt att ingen såg det. Inte undra på att det var just vänster bak som blev indränkt och halt. Ja ja shit happens, nu ska jag gå ner och motortvätta.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Klart att jag både ska byta och flytta ner kylaren. Inte tu tal om den saken den läcker ju iaf.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Ja jag och namn på personer jag inte träffar ofta. Vem var det som åkte med mig när vi snurrade? Jag har mina aningar men jag litar inte på mitt minne så därför frågar jag. 
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
el cacique wrote:Tack alla för en riktigt trevlig dag![]()
Tack till Daniel VoLappen som lånade ut sin bilkärra
No worries! Bättre åka kärra än att åka band i några mil.
Kärran fick ju knäcka extra och bärga "hem" hondan med till slut.
Men det märktes att jag inte hade huvudet med mig riktigt. Självklart skulle du ju fått banden med kärran! De låg ju snyggt ihoptrasslade i skuffen på den gule.
Nu löste det sig ju men...
som sagt...
Tack till den som tipsade om mitt kvarglömda reservhjul med. Då de flyttade audin för att lasta hondan så tänkte jag inte ett skvatt på reservhjulet sedan.
Hade inte varit någon större skada men klart fall av onödigt att lämna det där iaf.
Skalman: Klart man skjutsar hem en billös!
Snillet: Hälsa och tacka så gott! Övernattningen gjorde dagen klart mycket bättre då man inte behövda börja den vid 4 på morgonen! Jag är skyldig honom en så är han i min hemtrakter med problem så får han höra av sig, det hoppas jag han vet!
Nåja, en klart lyckad dag i slutändan. Rolig bana och svår eftersom det är ganska så mycket teknik inblandad. Det fick bli mer pannben och mindre finlir för min del. Blir att öva mer på spårval framgent. Men lite stolt är man iaf att man inte bara blev omkörd hela dagen.
Många roliga bataljer med diverse bilar. Vissa släppte man om bara för att få jaga.
Regnade gjorde det men på det stora hela så körde jag nog inte så mycket långsammare iaf på em. Då hade man ju fått upp lite bättre flyt (flyt, inte spårval, hehe) och kunde bara ha roligt.
Så från mig så går ett tack ut till alla trevliga deltagare från samtliga klubbar, tack till folket på Sturup och självklart ett stort tack till Crew som jobbade för att vi skulle få ha roligt!
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
R-Gubbe wrote:Ja jag och namn på personer jag inte träffar ofta. Vem var det som åkte med mig när vi snurrade? Jag har mina aningar men jag litar inte på mitt minne så därför frågar jag.
Det var Andy -El Cacique. Ni snurrade samtidigt som jag körde sönder hans vevlager
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Alex wrote:R-Gubbe wrote:Ja jag och namn på personer jag inte träffar ofta. Vem var det som åkte med mig när vi snurrade? Jag har mina aningar men jag litar inte på mitt minne så därför frågar jag.
Det var Andy -El Cacique. Ni snurrade samtidigt som jag körde sönder hans vevlager
Så bra då. Då stämde mina aningar det känns ju skönt.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
-
Robin Erlandsson
Tack alla för en rolig dag
Fick tyvärr lite kört, men kände ändå att det lossnade lite i slutet.
Måste lovorda däcken jag körde på, Yokohama A539! Absolut grymmaste gatdäck jag kört på, slår en del R-däck på fingrarna. Funkade bra kalla som varma, i vått och torrt. Inga dramatiska skillnader under dessa olika förhållanden. Lyckades inte överhetta heller, men jag körde rätt försiktigt. Dom är dock inte billiga, men skönt att köra samma däck på gata och bana.
Lite förbryllad över mina bromsar, Ferodo DS2500. Tycker inte dom biter jättehårt, inte ens varma. Däremot försvann aldrig bromsverkan som det gör med standardbelägg efter 2 varv. Kör biltemas billiga mc-bromsvätska och stålomspunnet fram.
Började låsa upp lite bak när sakerna blev varma, men inte så det störde. hade jag haft mer is i magen hade jag nyttjat fenomenet för att få en fin instyrning.
Hade enorma problem med understyrning i de skarpaste svängarna, inget som helst grepp om man gasar. tror det kan bero på hård framände och lite mjuk bak. Ska nog testa en klenare krängare fram eller ingen alls. Och kanske en framvagnsinställning, kan ju vara bra när bilen är hopskruvad med delar från 2 olika bilar.
Sen vill jag påpeka att det var en del fula och vilda omkörningar av en del. Dock inga i PSC som skötte det vackert och förstod att jag gick ur spår för att lämna plats.
Skönt också att min bil var 100% tillförlitlig hela tiden. Var i samma skick dit som hem
Fick tyvärr lite kört, men kände ändå att det lossnade lite i slutet.
Måste lovorda däcken jag körde på, Yokohama A539! Absolut grymmaste gatdäck jag kört på, slår en del R-däck på fingrarna. Funkade bra kalla som varma, i vått och torrt. Inga dramatiska skillnader under dessa olika förhållanden. Lyckades inte överhetta heller, men jag körde rätt försiktigt. Dom är dock inte billiga, men skönt att köra samma däck på gata och bana.
Lite förbryllad över mina bromsar, Ferodo DS2500. Tycker inte dom biter jättehårt, inte ens varma. Däremot försvann aldrig bromsverkan som det gör med standardbelägg efter 2 varv. Kör biltemas billiga mc-bromsvätska och stålomspunnet fram.
Började låsa upp lite bak när sakerna blev varma, men inte så det störde. hade jag haft mer is i magen hade jag nyttjat fenomenet för att få en fin instyrning.
Hade enorma problem med understyrning i de skarpaste svängarna, inget som helst grepp om man gasar. tror det kan bero på hård framände och lite mjuk bak. Ska nog testa en klenare krängare fram eller ingen alls. Och kanske en framvagnsinställning, kan ju vara bra när bilen är hopskruvad med delar från 2 olika bilar.
Sen vill jag påpeka att det var en del fula och vilda omkörningar av en del. Dock inga i PSC som skötte det vackert och förstod att jag gick ur spår för att lämna plats.
Skönt också att min bil var 100% tillförlitlig hela tiden. Var i samma skick dit som hem
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Lundin B wrote:Tackar för en MKT trevlig träff !!![]()
![]()
Får nog införskaffa R-däck dock, även om det är kul med lite ställ,,,![]()
![]()
Tycker du ska skaffa en banpreppad bil men rätt fjädring, bromsar och däck för du har en otrolig potential till att utvecklas och köra RIKTIGT fort! Satsa på detta.
Jag kommer aldrig att kunna hänga på dig sålänge jag inte kör en bil som är kraftigt överlägsen!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
-
buellmannen
R-Gubbe wrote:Puh! Äntligen hemkommen efter en trevlig dag. Lite kylarläckage är sånt man får räkna med. Ska kika igenom det imorgon och se vad som igentligen hände. Inte en filmruta har jag från denna träff, så är det någon som lyckats fånga min bil på film så blir jag glad.
Skall kolla, tror nog du kommit med på film innefrån min bil, Tror jag har fått med rätt många..Surt att jag stängde av kameran vid rödflaggen precis innan jag kom fram till vart du snurrat, annars hade det vart med åtminstonde..
Skall bara få tummen ur å få in filmningen på datorn med.
Johan med den svarta Fiestan.
buellmannen wrote:R-Gubbe wrote:Puh! Äntligen hemkommen efter en trevlig dag. Lite kylarläckage är sånt man får räkna med. Ska kika igenom det imorgon och se vad som igentligen hände. Inte en filmruta har jag från denna träff, så är det någon som lyckats fånga min bil på film så blir jag glad.
Skall kolla, tror nog du kommit med på film innefrån min bil, Tror jag har fått med rätt många..Surt att jag stängde av kameran vid rödflaggen precis innan jag kom fram till vart du snurrat, annars hade det vart med åtminstonde..
Skall bara få tummen ur å få in filmningen på datorn med.
Kul. Jag väntar.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Eilert wrote:
Edit: Minns inte vem det var jag pratade med men här är länken till Top Gears test av RX-8an.
http://www.metacafe.com/watch/243069/rx_8_vs_350z/
Var nog mig det!
Tack än en gång för åkturen/provkörningen! Äntligen har man fått provköra en rotorräser
TheDagger wrote:Lundin B wrote:Tackar för en MKT trevlig träff !!![]()
![]()
Får nog införskaffa R-däck dock, även om det är kul med lite ställ,,,![]()
![]()
Tycker du ska skaffa en banpreppad bil men rätt fjädring, bromsar och däck för du har en otrolig potential till att utvecklas och köra RIKTIGT fort! Satsa på detta.
Jag kommer aldrig att kunna hänga på dig sålänge jag inte kör en bil som är kraftigt överlägsen!
Lundin rullade på bra ja
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem