ryckig gång efter motortvätt..
ryckig gång efter motortvätt..
gjorde en motortvätt av bilen idag...
först gick den inte på alla burkar, sen så gick den krassligt på tomgång, sen dog den helt så fort man startade den, o sedan lugnade det sig.
trode jag, sen återkom de oregelbundna ryckningarna..
vad kan det vara? fukten?
var i så fall är det fuktigt? misstänker att vatten kna ha smugit sig in under plastkåpan vid tändstiften... kan det orsaka ryckningarna?
först gick den inte på alla burkar, sen så gick den krassligt på tomgång, sen dog den helt så fort man startade den, o sedan lugnade det sig.
trode jag, sen återkom de oregelbundna ryckningarna..
vad kan det vara? fukten?
var i så fall är det fuktigt? misstänker att vatten kna ha smugit sig in under plastkåpan vid tändstiften... kan det orsaka ryckningarna?
Kolla det till att börja med, sen kan det juh ha smygit in vatten i fördelarlocket eller i anslutningen på tändspolen. Blås/Torka rent.
Jag täcker alltid över alla tänddelar med plastpåsar innan jag motortvättar. Efter tvätt brukar jag först blåsa ur tändstiftshålen med tryckluft och sen torka av hatten på stiften med papper likadant med tändhattarna.
Mvh. Johan
Jag täcker alltid över alla tänddelar med plastpåsar innan jag motortvättar. Efter tvätt brukar jag först blåsa ur tändstiftshålen med tryckluft och sen torka av hatten på stiften med papper likadant med tändhattarna.
Mvh. Johan
grejen somoroade ig var att den dog direkt efter starten när det var som värst, o inte reagerade den heller på gaspådrag..
sen feltände den med par eldslågor ur avgasssytemet och k-lampan tändes o lös ordentligt..
men nu kommer ryckningarna o går, så jag misstänker att nåt fortfarande är blött.
får väl göra som Tweddo, för jag har tine heller tillgång till tryckluft.
(hoppas vädret blir fint idag.)
sen feltände den med par eldslågor ur avgasssytemet och k-lampan tändes o lös ordentligt..
men nu kommer ryckningarna o går, så jag misstänker att nåt fortfarande är blött.
får väl göra som Tweddo, för jag har tine heller tillgång till tryckluft.
(hoppas vädret blir fint idag.)
-
Tobias Lindell
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
Tobias Lindell
-
Guest
Adam wrote:Nej det är vattnet i tändstifthålen, lovar.
Håller med!! Det är livsfarligt att få ner vatten vid tändstiftet.. Min kompis köpte en Mi16 förut som ägaren innan fick betala ca 10,000 i repration efter motortvätt...!
Blåste databoxen... Har du riktigt otur så är det dyrt...
Amar: Byt tändstift... har du fått bort vattnet så kan tändstitet vara kass efteråt.. *en som råkar veta....*