Har dragits med obalans i bilen ett tag. Kollade fälgarna och de var rätt så orunda (läs ovala). Satte på nya fälgar + däck i dag men det är likadant, om inte ÄNNU värre... GAH!
Börjar skaka lite i ratten och hela bilen vid 80 för att sedan försvinna runt 90 för att sedan återkomma vid 110-120 och värre ju fortare det går. Får starka flashbacks från när jag var liten och satt på torktumlaren medan morsan tvättade... Skakar mao ordentligt.
Är däcken bara kasst balanserade eller är bakvagnen kass och framvagnen skrotfärdig? Har seriösa planer på att fronta skiten i ett träd.
testa att balansera däcken, hade problem med min att den skaka som f*n och sen sluta och sen komma igen... men jag balanserade om dom och nu skakar den inge mer... värt ett försök
Drivar en 405 Mi16 -89 röd, har många planer för den bilen...
Lättmetallsfälg centrerar på hjulnavet och plåtfälg centrerar med hjälp av koniska bultar. Lättmetallsfälg ska ha bult med plan anliggning mot fälgen. Vidare måste lättmetallsfälgen passa till navet så att det centrerar korrekt. Har du vinterdäck på plåtfälg testa dessa med koniska bultar och se om obalansen finns kvar.
Om det bara vibrerar i ratten är det fram däcken som e boven..vibrerar det i hela bilen kan du leta felet där bak...det är min erfarenhet av obalanserade däck/fälgar.