Avgassystem 605 SRiT
Avgassystem 605 SRiT
Idag lossnade sista burken på avgassystemet. Lät inte så mycket, men man måste ju byta den.
Den är otroligt stor och dyr så jag undrar om det finns något annat än orginal att sätta dit som typ sportsystem?
/Mvh Micke
Den är otroligt stor och dyr så jag undrar om det finns något annat än orginal att sätta dit som typ sportsystem?
/Mvh Micke
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

- danielr112
ZeroX wrote:samt reningen?
Vanliga ljuddämpare har inget alls med reningen att göra.
Det är katten som renar. Ljuddämpare finns för att just dämpa ljudet + att skapa ett visst tryck som behövs för sugmotorer.
Har jag fel? Så rätta mig gärna
Peugeot CTI 1987 till salu för rätt pris,
Nissan Terrano till salu. *Såld*,
Enduro WR250 -92...!!!
Nissan Terrano till salu. *Såld*,
Enduro WR250 -92...!!!
Okej så man kan i princip köpa ett aluminiumrör och sätta dit det. Är väl gränsfall på att det går igenom besiktningen, men det skulle ju vara lagligt om det inte översteg ljudnivån.
Får kolla annars på en annan ljuddämpare och lite rör till så fixar man detta säkert på ett bra sätt.
Fanns det någon länk till någon/några som säljer avgasrör på nätet?
/Mvh Micke
Får kolla annars på en annan ljuddämpare och lite rör till så fixar man detta säkert på ett bra sätt.
Fanns det någon länk till någon/några som säljer avgasrör på nätet?
/Mvh Micke
har du planerat behålla bilen länge? satsa på rostfritt i sånt fall. börjar man lappa så pajar det snart igen. kolla med raka rör annars... www.rakaror.o.se å de samarbetar med www.a-alt-avgassystem.se
annars är det bara att åka till mekonomen eller adcenter å köpa lite delar å sätta igång å skarva å kludda med gungum osv. det som kan ställa till det när avgaset är skadat är att lambdavärdet går åt pipan då det sipprar in syre som lurar motorstyrningen... har åkte dit på det ett par ggr.... aldrig på sista dämparn dock utan då har brotten varit strax bakom första.
edit: aluminium skulle jag inte satsa på... gillar inte salt... apropå ljudnivå så tror jag inte det är nån fara... inte vart på nån besiktning där de haft decibelmätare ännu... sista besiktningen med min 306a innan jag sålde den så lipa dem om ljudnivån ganska mycket
annars är det bara att åka till mekonomen eller adcenter å köpa lite delar å sätta igång å skarva å kludda med gungum osv. det som kan ställa till det när avgaset är skadat är att lambdavärdet går åt pipan då det sipprar in syre som lurar motorstyrningen... har åkte dit på det ett par ggr.... aldrig på sista dämparn dock utan då har brotten varit strax bakom första.
edit: aluminium skulle jag inte satsa på... gillar inte salt... apropå ljudnivå så tror jag inte det är nån fara... inte vart på nån besiktning där de haft decibelmätare ännu... sista besiktningen med min 306a innan jag sålde den så lipa dem om ljudnivån ganska mycket
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."