Har kopplat in mitt DLS RA40 till mina front o ch bakhögtalare (DLS R6A o R5A).
Funderar på 2 saker.
1. När jag ställer in ingångssignalnivån så ska man ju först ställa en RAK kurva på stereon, i mitt fall heter det FLAT och så ska man ställa bas o diskant på 0. Sen ställer man på slutsteget GAIN helt moturs. (Läser innantill)

Efter att man gjort det så ska man vrida upp vloymen på stereon tills distorsion uppstår,
men vad gör man om man aldrig får någon distorsion?

Stereon maxas, i mitt fall volym 40. Ska det va så?
Sen börjar man ju vrida på GAIN på steget tills man hör distorsion (och det gör jag) o när man hör det så vrider man tillbaka lite. KLART!? (Körde först fronthögtalarna sen bakhögtalarna) Allt rätt eller?
2. Nu när man ställt in allt det där så ska man ju börja njuta lite av musiken. Men det låter ju INTE bra om man kör med FLAT kurva!

När jag inte hade steget så brukade jag köra på ROCK-kurvan som ger lite mer bas och mer diskant (lyssnar mest på hårdrock bör tillägggas) Och om man ställer in på ROCK nu och börjar höja lite så kan man ju INTE lyssna högt alls!

Börjar ju "spraka" direkt när midbasen kommer?? Och det märks ju ännu tydligare om man lyssnar på någon trance-låt med tydlig bas. Man får sänka typ till volym 28 eller nåt och då är det inte alls särskilt "metal-vänligt"

HUR HAR NI GJORT??! VAD SKA JAG GÖRA?
HU är Panasonic 7301N
Hoppas ni förstår va problemet är