Styling, kostar mer än det smakar ?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
DeFeCT

Styling, kostar mer än det smakar ?

Post by DeFeCT »

Jag har kollat runt på MASSOR med styling butiker på nätet.
Minsta lilla grej kostar ju en halv månadslön :shock:

Har börjat lite smått med min 206 GTi redan.

CD/mp3 spelare, baslåda och slutsteg som jag kopplade in förra helgen ( med endast 2 blodiga knogar som arbetskostnad) Fanns en riktigt fet baslåda på audiobutiken i stan med 2 st 8" i som lät helt vansinnigt gutt och skulle säkerligen kunna blåsa av kläderna på förbipasserande, men prislappen var ju skrämmande.

Ska sänka fram och bak nu till helgen och ska även sätta dit öppet filter som är beställt. Och även Jappsdämpare kommer att monteras.

Tankarna har naturligtvis gått till mer styling, svårt att sluta när man börjat. Problemet är ju att allt kostar sjukt mycket pengar. Framspoiler, bakspoiler och sidokjolar kostar typ 2000kr+ styck minst, och då är det inte ens supersnygga, bara ok :D Ska man ha feta saker får man gå upp på 4000kr+ styck. Och sen tillkommer lackering.

Saken är ju den att man vill ha en bil som skiljer sig lite mot alla andra peggor 206 man ser gamla Asta 69år och Styrbjörn 75 kör omkring i.

För oss som inte kan gjuta egna prylar utan snällt får hosta upp pengarna är det inte alltid så roligt.

Kan man tex lackera själv med sprayburk och klarlacka om man är lite försiktig utan att det ser ut som skit eller är det lackfirma som gäller, täntke då på kjolpaketet.
Finns det några bra onlinebutiker som säljer kompletta kit ? Det mesta jag sett är bara separata delar. Och eftersom jag inte hållt på med styling innan är det lite svårt att veta vad som passar bra utan modifiering eller stora ingrepp.

Höll tex på att beställa Angel eyes men i sista sekund fick jag reda på att det inte är en baggis att sätta dit om man har ABS på bilen :cry: ruggigt snygga strålkastare annars.

Vad har ni för tips och trix att dela med er av, schyssta butiker, bra prylar osv.
Jag vill inte ha en Starwars bil heller utan bara så där lite lagom fint stylad :D
Peugeot 206 GTi -01
SebbanBoy14

Post by SebbanBoy14 »

Hejsan!

Jag tycker attdu kan köpa en snygg framläpp till din bil. He på ögonlock och sedan sänker du den

En bra sida med billiga sidokjolar oc hsnygg bakkjol till bra pris är www.speedart.se men dom har sida under konstruktion nu så jag vet inteom du ser så bra.

Sedan har du www.ckcardesign24hshop.nu/ bra priser och okey passform på sakerna
Sammy

Post by Sammy »

Det SKA kosta om man vill få bilen att skilja sig från mängden, tyvärr får man aldrig igen de stålarna :( :wink:
9-3 AERO Maptun Steg 2
Post Reply