207 Gt
207 Gt
Min GT lider av oljesvält vid kallstart. låter som en traktor vid uppstart.Tystnar efter en minut eller två.Någon mer som har samma problem? Har pratat med Peugeot och dom säger att det ska vara så.Har även varit inne på www.207oc.com engelskt forum. och många GT ägare har samma problem där och är förbannade. mini cooper har visst samma problem(samma motor) både BMW och Peugeot Verkar inte bry sig. 
Det kan möjligtvis inte vara så att kammen ställer in sig under uppstart, låter typ som en diesel när den startar men ställer om sig närmaste sekundrarna efter start? VTC-nav kallas det va?
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jag har inte hört något oljud än, har en 207 RC, men det kommer väl. Ska vara så!!? Hej hopp. Annars är det kedjespännaren, som sköts med oljetrycket (dock dåligt) som får kedjan att slaka och låta. Ska komma en fix till Cooper S (samma motor) i december. Det blir en spännare med fjäder som ska ersätta (hjälpa) oljespännaren (tala om modern teknik och erhållna priser för modern motorteknik). Fixen passar dock bara motorer (i Cooper S) tillverkade efter 01-05-07.
Min T16 har börja likadant nu i förrgår. Den har aldrig låtit styggt innan.
Men min mosters sambo som jobbar på bilbolaget och kan bilar, säger att de är nåt med att motorn tappar tryck, de är en ventil som låter när den är kall, men de försvinner när den blir varm..
Han nämde även att jag kanske skulle prova en annan olja. Jag kör på Helix ultra helsyntet. och de börjar bli rätt kallt här uppe..
Men jag fattar inte varför de kommer nu? de har ju inte funnits där förut..
Men min mosters sambo som jobbar på bilbolaget och kan bilar, säger att de är nåt med att motorn tappar tryck, de är en ventil som låter när den är kall, men de försvinner när den blir varm..
Han nämde även att jag kanske skulle prova en annan olja. Jag kör på Helix ultra helsyntet. och de börjar bli rätt kallt här uppe..
Men jag fattar inte varför de kommer nu? de har ju inte funnits där förut..
MVH//Henrik || 405 T16
Kan det vara dåliga lyftare i ditt fall där supra?
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Supra wrote:ja de är de jag inte riktigt vet:( vad e det som kan bli dåligt på en lyftare då?
Googlade lite snabbt åt dig:
http://www.rrec.se/teknik/art/2007-x%20 ... allyft.htm
http://www.twinturbo.net/net/viewmsg.as ... _id=917346
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Vilken modern bensinmotor som helst låter skumt vid kallstart när det är kallt ute. Står bilen på tomgång försvinner det efter ett tag. Ofta så ligger den dessutom på lite högre varv på tomgng i samband med detta och sjunker ner till det normala efter nån minut.
Antar därför att det är normalt, eller så är det fel på dom flesta nya bilarna jag kört.
Antar därför att det är normalt, eller så är det fel på dom flesta nya bilarna jag kört.
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
Min 207 Gt står nu på Appelskogs bil i Linköping. För utredning av kamkedjerassel och kraftförlust vid gaspådrag.hoppas att det ska lösa sig nu.Frågade om det var flera bilar med samma problem. Ja svarade han lite försiktigt. Peugeot tekniska i Stockholm är inkopplade. Följer ett Engelskt forum www.207oc.com många har problem där och dom börjar att byta ut motorer i bilarna .En del har även fått sin bilar utbytta mot nya 207or
Min 207 GT har vart inne 5 gånger för samma fel som du har, den är inte riktigt bra än. Men sedan sista gången den var inne så kommer "traktor-ljudet" bara vid kallstart, när det är lite kallare/fuktigare ute. Så nu var det ett par veckor sedan man körde traktor. Man blir ju så trött på skiten! Det låter ju verkligen som hela motorn ska falla i bitar när man får syndromet. Jag kommer byta bil så fort jag hittar något bättre, och då blir det inte franskt. Hoppas du får en ny motor Danell. Lycka till!!
207 CC -07
* 207 GT -07 *
* 207 GT -07 *