Jaha? hur f*n ska jag göra nu... jag var ju smart nog att ha båda nycklarna på samma nyckelring.. har letat som ett as nu, vänt uppochned på hela lägenheten... måste få igång den så jag kan laga den (suck....)
så snälla ge mig ett knep som funkar, nåt billigt tattarmek med nån ful-brytare eller likn kanske kan funka?
Är en 205 gti 92:a
Mvh : Anton
Hjälp! jag har tappat bort nycklarna! (205 gti)
Hjälp! jag har tappat bort nycklarna! (205 gti)
Peugeot 205 Gti -92 (Decimals gammla skåp)
Peugeot 205 Gti -92
Peugeot 205 Gti -92
Att låsa upp bilen är ju relativt enkelt, stålpinne som du hakar upp mellan glas å dörr. Tändlåset kan du ju byta men det blir lite joxigare utan nyckel men de går med lite lirk.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:Att låsa upp bilen är ju relativt enkelt, stålpinne som du hakar upp mellan glas å dörr. Tändlåset kan du ju byta men det blir lite joxigare utan nyckel men de går med lite lirk.
Man måste ju få bort pinnen som låser i hålet på rattstången.
Slipmaskin typ "dremel" är nog det smidigaste. Jag borrade (efter att mitt tändlås på 309:an gav upp å totallåste sig) men borrning är lite osmidigt, lättare att slipa/fila bort med höghastighetsmaskin tror jag, dagger påstår det iaf.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Jag plockade loss tändlåset på 405an, misstänker att det ser exagt likadant ut på 205an. där hade jag en stor platt mejsel och en hammare, det skadade inte infästningen. bankade lite å så kunde jag montera det andra med nyckel utan problem.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Synd att jag inte kan fota på det jag gjorde. Den bilen är på skroten nu. Men ja, du ser själv hur det är konstruerat när du plockar ner det. dremel är väl det "snyggaste" alternativet.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
ok, ja, snyggt behöver det inte vara.. men i princip kan jag prova att banka in en mejsel så jag åtminstonde kan koppla ur rattlåset? jag måste få opp den till jobbet så kan jag borra o fixa...
får riva lite o se hur det ser ut, men jag kan alltså byta ut hela tändningslåset mot en ny enhet? vart/hur sitter rattlås-stången? är det i samma enhet som själva låset?
Tack för alla svar!
Mvh Anton
får riva lite o se hur det ser ut, men jag kan alltså byta ut hela tändningslåset mot en ny enhet? vart/hur sitter rattlås-stången? är det i samma enhet som själva låset?
Tack för alla svar!
Mvh Anton
Peugeot 205 Gti -92 (Decimals gammla skåp)
Peugeot 205 Gti -92
Peugeot 205 Gti -92
Allt sitter i en sväng, lossa kåpan runt ratten med några skruv å sen har du allt fritt och synligt. Tändningslåset innefattar rattlåsstaven med så får du bort tädnlåset så får du bort hela låset. Det går att mekla med mejsel/järn men det blir ju inte snyggt, går ju få bort det å sen få dit ett nytt. har ett liggandes med nyckel men högst troligt har du någon närmre dig som har ett liggandes.
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...