Konvertera till Xenon 406 Coupe 2,2 2003
Konvertera till Xenon 406 Coupe 2,2 2003
Vet inte om det är canbus system på min kärra och vet inte riktigt hur man tar reda på det. Tydligen är det skillnad på om man har det eller inte när man skall beställa xenonkit, tänkte beställa på xenonkungen, någon som har erfarenheter?
Dan Persson
Peugeot 406 2,2 Coupe -03
Honda HR-V 1,6 -02
Mazda Miata 1,6 -92
Yamaha XT 0,66 R -05
Peugeot 406 2,2 Coupe -03
Honda HR-V 1,6 -02
Mazda Miata 1,6 -92
Yamaha XT 0,66 R -05
Re: Konvertera till Xenon 406 Coupe 2,2 2003
Dan P wrote:Vet inte om det är canbus system på min kärra och vet inte riktigt hur man tar reda på det. Tydligen är det skillnad på om man har det eller inte när man skall beställa xenonkit, tänkte beställa på xenonkungen, någon som har erfarenheter?
Har ett vanligt kit på min Coupé utan något strul...
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
- S.Hedström
- Klubbmedlem

S.Hedström wrote:arbetaren wrote:Är väl inte hela världen egentligen om det lyser en lampa på instrumentpanelen heller.. den kan man ju plocka bort.
lyser lampa på instrumentpanelen? Xenonkitet kommer ju inte funka om han köper en som är gjord för icke canbuss och han har canbuss?
Jaså? Jag trodde bara att det skulle varna på instrumentpanelen för "trasig lampa" men att det skulle fungera ändå.. brukar väl vara så?
206 GTI
Saxat från meddelande från Peugeot till verkstäderna!!
(Har själv bytt 2 torkarmotorer på samma 407a innan vi konstaterade orsaken till haveriet.)
"Peugeot har nu konstaterat at eftermonterade Xenonljus är orsaken till att många elekriska komponenter går sönder, och speciellt vindrutetorkarmotorn.
Kunden klagar oftast över att torkarna kör hela tiden även om tändningen är helt avslagen eller att torkarna kör periodiskt när mux nätet "vaknar upp".
Eftermontering av Xenonljus är inte homologerat eller godkänt av Peugeot."
Varje tillfälle med förstörd elektronik / elkomponenter som följd av eftermonterade Xenonljus är därför inte reklamationsberättigad
(Har själv bytt 2 torkarmotorer på samma 407a innan vi konstaterade orsaken till haveriet.)
"Peugeot har nu konstaterat at eftermonterade Xenonljus är orsaken till att många elekriska komponenter går sönder, och speciellt vindrutetorkarmotorn.
Kunden klagar oftast över att torkarna kör hela tiden även om tändningen är helt avslagen eller att torkarna kör periodiskt när mux nätet "vaknar upp".
Eftermontering av Xenonljus är inte homologerat eller godkänt av Peugeot."
Varje tillfälle med förstörd elektronik / elkomponenter som följd av eftermonterade Xenonljus är därför inte reklamationsberättigad
Skulle tro att problemen mest berör bilar med CAN.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996