Har googlat lite och att centrallåsen precis som all annan el på Peugeot krånglar verkar inte vara något undantag.
Egentligen bryr jag mig inte så mkt, orkar inte med bilar längre.
Men nu är det såhär att centrallåset fungerar inte med varken nyckel, knapp, eller inifrån bilen genom att trycka ner spakarna, och jag MÅSTE in i mitt bagage utifrån för att kunna frakta en sak.
Dörrarna går att låsa upp manuellt en i taget. Men bak får jag inte i nyckeln så jag är i behov av att centrallåset fungerar igen.
Någon som är bra på centrallås? Sitter väl en styrenhet under sätet eller något va?
Kan man tvinga öppning av tex bagageluckan på något sätt?
Jag menar, alla tre motorer borde ju inte vara trasiga på samma gång.
I förrgår fungerade alla tre dörrar ypperligt att låsa och låsa upp. Och idag INGEN!
Har kollat säkringar såklart!
Centrallås 306 GTI
-
Q Ball Racing
Skruvade bort ringen som satt fast i dörren så att säga.
Men det var då inte lätt att försöka se något där.
allt är ju inklätt i gummi, och det enda man såg var kontakten.
Såg helt ok ut.
Finns det något relä till c-lås eller?
Har kollat i Haynes, och i bilens handbok men finns ju ingen reläöversikt överhuvudtaget. Väldigt värdelöst.
Jag menar, om det är fel på vänster C-lås motor så ska väl ändå den högra fungera osv.. Nu Fungerar som sagt ingen alls hur jag än trycker.
Men det var då inte lätt att försöka se något där.
allt är ju inklätt i gummi, och det enda man såg var kontakten.
Såg helt ok ut.
Finns det något relä till c-lås eller?
Har kollat i Haynes, och i bilens handbok men finns ju ingen reläöversikt överhuvudtaget. Väldigt värdelöst.
Jag menar, om det är fel på vänster C-lås motor så ska väl ändå den högra fungera osv.. Nu Fungerar som sagt ingen alls hur jag än trycker.
-
Q Ball Racing