tändkablar. 205
tändkablar. 205
Passar tändkablar från en 93:a
till en 88:a ??
någon som vet ??
jacket i fördelaren markerar det där ettan ska vara ? på tändföljden?
till en 88:a ??
någon som vet ??
jacket i fördelaren markerar det där ettan ska vara ? på tändföljden?
Ja de ska passa, tändkablar har bara en gällande standard till personbilar.
Tändordningen är 1-3-4-2
Tändordningen är 1-3-4-2
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Claes B wrote:Jaaacob wrote:Ja de ska passa, tändkablar har bara en gällande standard till personbilar.
Tändordningen är 1-3-4-2
Finns det inte två olika typer beroende på om det sitter Ducellier eller Bosch-lock på? Anslutningarna mot fördelarlocket är inte standardiserade utan det finns ett antal olika typer.
Du är nog inne på någonting där. Vet med mig att kabeln mellan tändspole och fördelarlock inte passat för mig när jag provat.
Peugeot 106
Peugeot 206
Peugeot 206
okey .. jag har en beru alltså bosh systemet..
och ettan på cylinder sitter där ettan ska på fördelaren .. och sen 1342.. men inte f*n går den igång för det ..
vi har testat att startgasa igång .. rullat.. bytt stift.. bytt fördelare rotor.. bytt tillbaka till gamla..
och bytt tändspole.. bytt tändmodul.. och nej det sitter ingen Ödp givare..
har vart på peugeot handlaren i stan och frågat han fatta inte heller vad det kunde vara ..
snartringer jag bosse bildoktor..
är helt färdig .. innan detta prodjekt sträkte mina bil kunskaper typ till att fylla olja.. och byta stift .. så man får se det lite posetivt.. ailf..
[/img]
och ettan på cylinder sitter där ettan ska på fördelaren .. och sen 1342.. men inte f*n går den igång för det ..
vi har testat att startgasa igång .. rullat.. bytt stift.. bytt fördelare rotor.. bytt tillbaka till gamla..
och bytt tändspole.. bytt tändmodul.. och nej det sitter ingen Ödp givare..
har vart på peugeot handlaren i stan och frågat han fatta inte heller vad det kunde vara ..
snartringer jag bosse bildoktor..
är helt färdig .. innan detta prodjekt sträkte mina bil kunskaper typ till att fylla olja.. och byta stift .. så man får se det lite posetivt.. ailf..
[/img]