Peugeot är skräp!
Peugeot är skräp!
Nu är jag less, har alltid kört vag bilar tidigare och kan väl erkänna att de inte heller varit felfria men pegga blir det då aldrig mer.Nu har verkstaden kommit fram till att jag troligen har ngt fel på egr ventilen,bilen hostar ibland till och går ofta liksom trögt på lägre varv.Bilen är en 307 hdi-08, 5500 mil nu.Vidare så skramlar bakluckan som på en gammal 245:a,stänkskydd fram liksom vrider sig ur läge,lacksläpp på bakluckas nederkant pga för tight mellan lucka och stötfångare,växellåda viner,m.m. Allt detta anser peugeot vara "egenskaper".Som sagt passaten jag hade innan var långt ifrån perfekt,men vag tog då lite ansvar för skiten i efterhand ex, goodwillbyte (inkallning)av dåliga länkarmar vid ca 10000 mil! Skulle pegga göra det? Nej, aldrig mer detta Kalle Anka märke för min del,man får helt enkelt vad man betalar för.
Last edited by Punken on Mon Jul 18, 2011 22:51, edited 1 time in total.
De hafva aldrig wikit eller för egen dehl tappadt.
- Mean Machine
Re: Peugeot-skräp!
Punken wrote:man får helt enkelt vad man betalar för.
Du inser att du precis kallar dig själv för fattig nu, va?
Jag kan iofs sälla mig till de (förmodligen) få här som inte har något som helst intresse av nyare Peugeoter, så lite opartisk är jag ändå.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Tänkte "307 förare" direkt jag läste rubriken/första raden
Men jag hade gissat på en fas1'a.
EGR ventilen brukar krångla på de där motorerna, det är känt. Och det får du tacka BMW för, inte PSA
EGR ventilen brukar krångla på de där motorerna, det är känt. Och det får du tacka BMW för, inte PSA
Last edited by Rx37 on Mon Jul 18, 2011 20:36, edited 1 time in total.
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Rx37 wrote:Tänkte "307 förare" direkt jag läste rubriken/första raden
Jag är allmänt skeptisk mot 307 och 407, bär mig liksom emot med dem
Finns ju alltid exemplar som är felfria men de som inte är det.....nä.
Men de efter dem är riktigt bra bilar, faktiskt de flesta för dem också.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Rx37 wrote:Tänkte "307 förare" direkt jag läste rubriken/första raden
Samma här. Märkligt är det, morsans fas1 bara går och går. Har väl iofs bytt slitdelar som avgas och bromsar. Det är väl iofs det tydligaste tecknet på bristande kvalitetskontroll, att saker och ting inte uppför sig konsekvent.
Vad är trådskaparens avsikter med denna tråd? Har du kommit för att avskräcka folk från att köpa Peugeot så har du nog hamnat fel - de flesta av oss äger redan minst en
Har en VW POLIO i verkstan nu, troligen den sämsta bil jag sett. Sinnessjuk konstruktion på termostatlock som jämt går sönder vilket gör att bilarna kokar. Har också bytt ett rör till servon, röret kostade "bara" 1700 spänn. Men man får ju vad man betalar för så det lär ju vara ett jävla bra rör!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek wrote:Har en VW POLIO i verkstan nu, troligen den sämsta bil jag sett. Sinnessjuk konstruktion på termostatlock som jämt går sönder vilket gör att bilarna kokar. Har också bytt ett rör till servon, röret kostade "bara" 1700 spänn. Men man får ju vad man betalar för så det lär ju vara ett jävla bra rör!
Jag har kört Audi.
Presens, typ.
Hans Hellström
kört min 307 (fas 1) 2,0 hdi fap sedan 9000 mil slår snart om till 24000. slitdelar som avgasrör, bromsar, hjullager och länkarmar har jag åkt på, inget konstigt. däremot blev jag tvungen att lyfta toppen vid ca 20000 för att den drack upp kylarvattnet. men det är också det enda oväntade jag åkt på.. (kostade ett gäng tusen ja)
Peugeot 307 -06
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Peugeot 307 hdi fap -02 Till salu!
Peugeot 106 rallye -97 Brann upp
Peugeot 405 mi16 -89 såld!
Re: Peugeot är bäst!
Punken wrote:Nu är jag less, har alltid kört vag bilar tidigare och kan väl erkänna att de inte heller varit felfria men pegga blir det då aldrig mer.Nu har verkstaden kommit fram till att jag troligen har ngt fel på egr ventilen,bilen hostar ibland till och går ofta liksom trögt på lägre varv.Bilen är en 307 hdi-08, 5500 mil nu.Vidare så skramlar bakluckan som på en gammal 245:a,stänkskydd fram liksom vrider sig ur läge,lacksläpp på bakluckas nederkant pga för tight mellan lucka och stötfångare,växellåda viner,m.m. Allt detta anser peugeot vara "egenskaper".Som sagt passaten jag hade innan var långt ifrån perfekt,men vag tog då lite ansvar för skiten i efterhand ex, goodwillbyte (inkallning)av dåliga länkarmar vid ca 10000 mil! Skulle pegga göra det? Nej, aldrig mer detta Kalle Anka märke för min del,man får helt enkelt vad man betalar för.
Trodde du skulle börja grina där ett tag.
Peugeot ÄR skräp!
Okej,jag formulerar om det hela lite grand: Hur är det möjligt,att med sista årsmodellen av en väldigt enkel bil,inte lyckas bättre med helheten, och vissa detaljer i synnerhet än vad pug gjort med 307:an? Den känns ju i vissa delar självförstörande, ex vis växellådsvinandet,bromsskrapet(från 0 mil och framåt),kan inte vara lätt att vara kundmott på pug verkstad och dagligen hantera dessa "egenskaper".Är det bara jag som är irriterad,ja faktiskt förbannad?
De hafva aldrig wikit eller för egen dehl tappadt.
NorrBjörn wrote:Rx37 wrote:Tänkte "307 förare" direkt jag läste rubriken/första raden
Vad är trådskaparens avsikter med denna tråd? Har du kommit för att avskräcka folk från att köpa Peugeot så har du nog hamnat fel - de flesta av oss äger redan minst en
Haha klockrent
Peugeot 405 Mi16 4x4 -90
Drömbilen: Peugeot 405 T16
Drömbilen: Peugeot 405 T16
Presens?SNILLET wrote:HellMek wrote:Har en VW POLIO i verkstan nu, troligen den sämsta bil jag sett. Sinnessjuk konstruktion på termostatlock som jämt går sönder vilket gör att bilarna kokar. Har också bytt ett rör till servon, röret kostade "bara" 1700 spänn. Men man får ju vad man betalar för så det lär ju vara ett jävla bra rör!
Jag har kört Audi.
Presens, typ.
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
T One wrote:Presens?SNILLET wrote:HellMek wrote:Har en VW POLIO i verkstan nu, troligen den sämsta bil jag sett. Sinnessjuk konstruktion på termostatlock som jämt går sönder vilket gör att bilarna kokar. Har också bytt ett rör till servon, röret kostade "bara" 1700 spänn. Men man får ju vad man betalar för så det lär ju vara ett jävla bra rör!
Jag har kört Audi.
Presens, typ.
Dåtid, tveksamt om jag återvänder.
Hans Hellström
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

SNILLET wrote:T One wrote:SNILLET wrote:Jag har kört Audi.
Presens, typ.
Presens?
Dåtid, tveksamt om jag återvänder.
Imperfekt eller perfekt.
Presens är nutid.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka