framstol 206 GTI glider okontrollerat fram och tillbaka
framstol 206 GTI glider okontrollerat fram och tillbaka
Nå´n som känner igen detta: ena framstolen går inte att låsa i något hack den bara glider helt handlöst fram och tillbaka. Jag har nu sett vad detta beror på. I ena skenan på varje stol sitter en liten mekanism med en fjäderbelastad hake (se bifogad bild) Nu är det ju som vanligt. Såklart kan man inte bara köpa mekanismen som är trasig. Du kan endast köpa ett helt underrede för dryga 4000 spänn. Suck. Dock finns det stolar utan stoppning och klädsel som säljs på bildelsbasen och laga. Man det borde ju gå att få billigare för det blir över 2000 kr med frakt för mycket onödigt. Kanske man kan sälja resten när man tagit stoppmekanismen. Nå´n som löst detta på annat sätt? Var kan man annars köpa reservdelar?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Re: framstol 206 GTI glider okontrollerat fram och tillbaka
Närmsta skrot och skruva av den specifika detaljen själv? eBay?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Re: framstol 206 GTI glider okontrollerat fram och tillbaka
Tror faktiskt att det kan vara enklare än så. Jag har hört om dom som haft liknande problem, men det forumet finns inte längre, så jag kan inte kolla upp exakt. Om du skruvar ur hela stolen med skena och sen delar skenan från resten av stolen ser du en vajer som ska gå till en hake(lite svårt att förklara). Det kan vara så att den har hoppat ur och det är därför den inte låser i skenan.
Det går nog att komma åt från annat håll också, men fördelen med att ta loss är att det är enklare att se hur det sitter ihop och inte lika pilligt.
Det går nog att komma åt från annat håll också, men fördelen med att ta loss är att det är enklare att se hur det sitter ihop och inte lika pilligt.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW