Färga bromsok!
-
rally-nicklas
Färga bromsok!
Tänkte färga mina bromsok! Vilken färg passar på en Silvermetallic 405 ?
17" alu fälgar har jag på.
Sen är det nåt speciellt man skall tänka på när man färgar dom ?
Om man ska lacka...se till att oken är ordentligt rengjorda..
Jag skulle nog ta blå eller röda...beror på om man har nåt annat i samma färg...för att matcha lite.
Auto-K's ok-lack är bra. se till att maskera all plast ordentligt.
Jag skulle nog ta blå eller röda...beror på om man har nåt annat i samma färg...för att matcha lite.
Auto-K's ok-lack är bra. se till att maskera all plast ordentligt.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
kör 307CC- sommartid
Kör med Michael året om
klew wrote:vem va de jag såg som hade lackat in peugeot-lejonet i sina bromsok? va jäävligt läckert faktiskt.. undra om inte de va nån på forumet =P
Psst, hon som skrev ett inlägg över dig är ett hett tips att gissa på...
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
klew wrote:vem va de jag såg som hade lackat in peugeot-lejonet i sina bromsok? va jäävligt läckert faktiskt.. undra om inte de va nån på forumet =P
Jag har lackat silverlejon på mormors 205:a...
http://hem.passagen.se/duckis/index-filer/bromsok.jpg
Angelika
kör 307CC- sommartid
Kör med Michael året om
kör 307CC- sommartid
Kör med Michael året om
Går inte att länka direkt från passagen tyver
Jag har en webserver som jag gärna lånar ut, för att ladda upp bilder använd adressen här under. (För dem som inte vet så använder man den adressen enklast på samma sätt som en http:// adress, man kan även använda ett FTP program)
ftp://free@blazer2k.mine.nu:1377
OBS! var vänliga att ENDAST lägga upp bilder och överdriv inte heller genom att lägga upp stora mängder. Skapa också egna mappar med ert nickname på så blir det lättare att hålla iordning på bilderna.
Är det någon som missbrukar den så åker den ner på en gång.
Mvh Johan.
Ps.
Bilderna hamnar här: http://blazer2k.mine.nu/konton/free
Jag har en webserver som jag gärna lånar ut, för att ladda upp bilder använd adressen här under. (För dem som inte vet så använder man den adressen enklast på samma sätt som en http:// adress, man kan även använda ett FTP program)
ftp://free@blazer2k.mine.nu:1377
OBS! var vänliga att ENDAST lägga upp bilder och överdriv inte heller genom att lägga upp stora mängder. Skapa också egna mappar med ert nickname på så blir det lättare att hålla iordning på bilderna.
Är det någon som missbrukar den så åker den ner på en gång.
Mvh Johan.
Ps.
Bilderna hamnar här: http://blazer2k.mine.nu/konton/free
- Stefan_306S16
Jag får inte upp länken direkt, MEN om jag går via länken http://hem.passagen.se/duckis/index-filer/ och sedan klickar på bromsok.jpg så går det bra... udda... men det funkar iaf!
/stefan
/stefan
Johan P wrote:Jo gjorde så men alla kanske inte e med på noterna?
Iallafall så va det väldans dekorativt det där må jag säga![]()
Blir till att göra något liknande tror jag
Synd att Bumbi är i Norge, för det är han som besiktigar bilderna för godkännandet....
Angelika
kör 307CC- sommartid
Kör med Michael året om
kör 307CC- sommartid
Kör med Michael året om
Vill du få ut lite praktisk nytta med målandet så är mattsvart grenrörsfärg att rekomendera. Blir faktiskt snyggt också.
Läs lite här http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... =mattsvart
Läs lite här http://www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php ... =mattsvart
/Daniel Ekström
SAAB 900 T16 Aero
Aspirant på en 205 GTI
SAAB 900 T16 Aero
Aspirant på en 205 GTI
-
magnus2000
Re: Färga bromsok!
rally-nicklas wrote:Tänkte färga mina bromsok! Vilken färg passar på en Silvermetallic 405 ?
När jag målar trummor eller ok så anv. jag Hammarlack.
Börja med att borsta ren allt löst smuts & rost, tvätta sedan med t-röd
för att få bort fett och smuts. Lacka sedan ok/trumman och låt den ligga
över natten lacka sedan en gång till. Efter att den har härdat ett till två dygn kan du smälla på delarna igen.
Hammar lack finns i svart, silver, röd bla.
Hoppas att det hjälpte dig lite på traven
Magnus
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

-
magnus2000
Joakim Enoksson wrote:hammarlack är det pissigaste du kan använda!
Tål värmen till viss grad, sedan gulnar det och släpper.
Måla inte okenmed det om du tänkt att använda bromsarna mer än till vardags!
????
Har funkat på alla bilarna som jag har haft.
Har kört en hel den med Ford motorsport club sweden, Både standard och Cosse.
Men det är ju upp till var och en att använda
Framoken är, som Enok säger, lite svåra om man änvänder bromsarna seriöst och Hammarlack tål inte särskilt mycket värme. Det gör inte Brembos egen vitfärg heller, har jag märkt.
Mina bak-ok städade jag upp med stålborste, sprit (på oken denna gång!) och hammarlack och det håller sådär, men fram ska det nog till speciell färg, helst kanske nån "bakad" pulverlack. Men "ok-lack" kanske håller?
Men sen är det underlaget, blästring och kanske t.o.m. betning skadar nog inte.
Först nu såg jag "magnus2000":s inlägg i "historia". Har Hammarlacken hållt för dig på framoken, så kan du nog pressa bra mycket mer på framtida banträffar! Bromsa senare och hårdare framför allt. Hammarlack ska inte hålla för bankörning. Jag har inte totalkoll nu, men tror att den bryts ned en bra bit under 200 grader (120????
). Jag menar inte att häckla dig, välkommen förresten, men det beror på användningsområde vad som passar.
Mina bak-ok städade jag upp med stålborste, sprit (på oken denna gång!) och hammarlack och det håller sådär, men fram ska det nog till speciell färg, helst kanske nån "bakad" pulverlack. Men "ok-lack" kanske håller?
Men sen är det underlaget, blästring och kanske t.o.m. betning skadar nog inte.
Först nu såg jag "magnus2000":s inlägg i "historia". Har Hammarlacken hållt för dig på framoken, så kan du nog pressa bra mycket mer på framtida banträffar! Bromsa senare och hårdare framför allt. Hammarlack ska inte hålla för bankörning. Jag har inte totalkoll nu, men tror att den bryts ned en bra bit under 200 grader (120????
EN 14497
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

150grader vad jag sett iaf...och det räcker inte långt.....heh
klart, lite hårde kommentarer jag la, men det finns bättre alt tex CRC har en med alupiggment (blir som matt silver på oken) som tål runda slängor upp till 700-800grader. Den SKA inte blekna/gulna....
svindyr iofs runt 150:-/400ml sprayburk
klart, lite hårde kommentarer jag la, men det finns bättre alt tex CRC har en med alupiggment (blir som matt silver på oken) som tål runda slängor upp till 700-800grader. Den SKA inte blekna/gulna....
svindyr iofs runt 150:-/400ml sprayburk
-
magnus2000
Pär wrote:
Först nu såg jag "magnus2000":s inlägg i "historia". Har Hammarlacken hållt för dig på framoken, så kan du nog pressa bra mycket mer på framtida banträffar! Bromsa senare och hårdare framför allt. Hammarlack ska inte hålla för bankörning. Jag har inte totalkoll nu, men tror att den bryts ned en bra bit under 200 grader (120????). Jag menar inte att häckla dig, välkommen förresten, men det beror på användningsområde vad som passar.
???
Jag körde min kombi på bilsports rs bana: 1.58.59 ingen lysande tid men det var en tung 120 hästars familjebil
Benny körde sin cosse på 1.38.28 med ok som jag målat
Ronnys gamla cosse kördes på 1.32.44 målade där oxå.
Jag tror att tiderna förtäljer att det inte fegas på gasen. men vi har dragit kylslangar från spoilern till bromsarna.
Ps no hard fealings, vill inte skapa oro i lägert men det funkar med hammarlack för oss iallafall!?!