Quick: Behöver en generator. Uppsala .. NU!
Long:
För nån dag sen började batterilampan att lysa .. jag körde på i hoppet om att det skulle laga sig själv.
Istället blev jag stillastående på en parkering i Falun. Bogserade hem bilen och kollade anslutningarna på generatorn. Dom var ärgiga och fula så jag sandpapprade bort det och satte tillbaka.
Bilen funkade i en dag & sedan kom problemet tillbaka igen .. batterilampan började lysa mitt under min biltur mot Uppsala.
Stannade i Hedemora för att kolla jordkabeln på generatorn samt dränka det som dränkas kunde i 5-56. Runt Avesta slog jag av lysen & radio samt planerade för att få tag i nån av Enoksbröderna.
Kom slutligen till Uppsala utan några större äventyr. Testade att slå på helljus när jag var framme. Då dog displayen på radion. Det är mängden batteri jag har att röra mig med nu.
Behöver en ny generator å det snabbt ... kan hämta den inatt om så behövs. Har ingen multimeter förrens Clas Ohlson öppnar imorrn så jag kan inte mäta upp om generatorn laddar men jag skulle inte tro det.
Nån som tror på något annat än generatorn .. all hjälp är välkommen.
Nån som vet om skroten ute på Librobäck (eller annan skrot) har nån 205a stående?
Generatorproblem på 205a i Uppsala.
- Kristoffer Nilsson
Generatorproblem på 205a i Uppsala.
205 Gti -87
- Kristoffer Nilsson
Lånar morsans bil för att åka hem och tillbaka till Uppsala imorrn.
Fick ett erbjudande från Lundborg att plocka så mycket jag ville på hans 205a för 1000:-
Den står utanför Uppsala.
Så jag har skrivit ner en lista på vettiga saker som skulle vara bra att plocka. Tror jag drar till honom på lördag och plockar på mig allt jag behöver.
Imorrn köper jag mig en multimeter. Är det bara att mäta mellan polerna på batteriet och kolla om det ligger runt 13-15 V?
Vad finns det mer för saker som kan vara fel & hur plockar man lös dem. Eftersom jag har chans att plocka lös allt möjligt så vore det trevligt om man fick allt som hade med batteriladdning att göra.
EDIT: Allt detta hysteriska åkande beror på en student i Sthlm idag och en i Falun imorrn.
Fick ett erbjudande från Lundborg att plocka så mycket jag ville på hans 205a för 1000:-
Den står utanför Uppsala.
Så jag har skrivit ner en lista på vettiga saker som skulle vara bra att plocka. Tror jag drar till honom på lördag och plockar på mig allt jag behöver.
Imorrn köper jag mig en multimeter. Är det bara att mäta mellan polerna på batteriet och kolla om det ligger runt 13-15 V?
Vad finns det mer för saker som kan vara fel & hur plockar man lös dem. Eftersom jag har chans att plocka lös allt möjligt så vore det trevligt om man fick allt som hade med batteriladdning att göra.
EDIT: Allt detta hysteriska åkande beror på en student i Sthlm idag och en i Falun imorrn.
205 Gti -87
stod 2 st 205 or på skortbolaget när ja va där för nån vecka sen iaf...skulle kunnat sagt fläktremmen som annat tips på fel men eftersom det vart bättre när du putsade på kontakterna på generatorn så lär det inte vara det...men får du mycket av lundborg för en tusing så är väl det bra...jag bor på samma ställe som han..
Vit Mi16-91 med 17" Challenger och helskinn!
http://www.dreamstream.se
http://www.dreamstream.se
- Kristoffer Nilsson
Mätte upp spänningen med min nya vackra multimeter igår.
Den tickade stadigt neråt från 12 när jag startade. Så jag har väl kanske en start till på mig innan startkablarna kommer fram.
Idag bär det av mot Storvreta men man lär väl vänta några timmar tills Lundborg har vaknat. Själv så kom jag väl hem runt 05 på natten efter min student .. när jag vaknade har jag ingen aning om.
Den tickade stadigt neråt från 12 när jag startade. Så jag har väl kanske en start till på mig innan startkablarna kommer fram.
Idag bär det av mot Storvreta men man lär väl vänta några timmar tills Lundborg har vaknat. Själv så kom jag väl hem runt 05 på natten efter min student .. när jag vaknade har jag ingen aning om.
205 Gti -87