it´s fun chipp?
it´s fun chipp?
är de nån här som känner någon eller själv har chippas sin bil där, som kan tala om, om de e bra grejjer eller bara skrot, de ju trotts allt jävligt billigt 2500:- för överladdade motorer o 2000:- för icke överladdat,
vore tacksam för svar
vore tacksam för svar
Körde 406 2,0T -97
skrotas efter en på hällsning i en refug
MVH
Stiss
skrotas efter en på hällsning i en refug
MVH
Stiss
Jag har det chippet, och jag tycker det känns bra, inga problem än iallafall
Sedan är det svårt att tala om prexis vilken effektökning det gett men bilen känns piggare tycker jag.
Svara fortare vid låga varv och sedan är ju varvtalsstoppet höjt så den borde ju bli piggare.
När Stjärnan körde den på Kinnekulle höll ha ca 20km/h mer på start och målrakan, men om allt berodde på chippet eller om han tordes mer iår är lite svårt att säga.
men jag tycker chippet är bra iallafall
Sedan är det svårt att tala om prexis vilken effektökning det gett men bilen känns piggare tycker jag.
Svara fortare vid låga varv och sedan är ju varvtalsstoppet höjt så den borde ju bli piggare.
När Stjärnan körde den på Kinnekulle höll ha ca 20km/h mer på start och målrakan, men om allt berodde på chippet eller om han tordes mer iår är lite svårt att säga.
Medlem 357
Nordisk mästarinna i bilbygge
Best Female Ride i Nordic Tuner Awards
-
jonas_ponas
Jonas_ponas wrote:själv sitter jag också och fundera på chipp till min 206 Gti men man är ju liksom lite tveksam till om man kommer att känna någon skillnad !
Vad kan man annars göra om man vill ha mera fart?.... bygga om hela motorn typ!!
Bygg in blytyngder i gasfoten
Kör Honda Integra Type-R
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
Tidigare bilar:
Pegga 206 GTi
Pegga 205 GTi*Vinterbilen*
Golf VR6
Audi 80
Pegga 205 GTi *Första bil*
Mita wrote:Jag har det chippet, och jag tycker det känns bra, inga problem än iallafall![]()
En fundering bara. Kör inte du med lustgas? och i så fall hur funkar det med att ha chip i bilen så det blir höjd tändning och sedan köra på med gas efter det?
malle wrote:En fundering bara. Kör inte du med lustgas? och i så fall hur funkar det med att ha chip i bilen så det blir höjd tändning och sedan köra på med gas efter det?
Just nu är bara bilen chippad efter att vi fick byta kolv mm efter lustgasen
Medlem 357
-
jonas_ponas
Barre wrote:Jonas_ponas wrote:själv sitter jag också och fundera på chipp till min 206 Gti men man är ju liksom lite tveksam till om man kommer att känna någon skillnad !
Vad kan man annars göra om man vill ha mera fart?.... bygga om hela motorn typ!!
Bygg in blytyngder i gasfoten
Har redan rätt tung fot...... lite för tung....
- Jesper Cronelid
- Klubbmedlem

Re: it´s fun chipp?
stiss wrote:är de nån här som känner någon eller själv har chippas sin bil där, som kan tala om, om de e bra grejjer eller bara skrot, de ju trotts allt jävligt billigt 2500:- för överladdade motorer o 2000:- för icke överladdat,
vore tacksam för svar
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=23200
Ducati Monster -99
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
Honda CRF250R -09
VW Taro 4x4 -96
Peugeot 404 -61
Peugeot 106 Rallye -97 (Tillfällig banbil)
Peugeot 205 Rallye -91 (Ofärdig banbil)
-
GRÄVMASKIN
jonas_ponas wrote:själv sitter jag också och fundera på chipp till min 206 Gti men man är ju liksom lite tveksam till om man kommer att känna någon skillnad !
Eller spara ihop de 20 tusen de skiljer mellan en beg. GTi och en RC.
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=428
I love Peugeot.
I love Peugeot.