Har en 205 gti 89a som har börjat klicka, eller slå, donka vid inbromsning. Låter mest vid svag inbromsning i låg fart, kan ibland även höras svagt just efter inbromsning. Ljudet kommer från höger bak. Det började låta efter att jag satt på sommarpuckarna. Men dom tar då inte i nånstans eller är skeva så det e inte dom som lever om.
Nån som har nått hett tips?
Hjälp! Klick klick vid bromsning...
glömt o efterspänna bultarna? fel bultar till fäljarna? gjorde nämligen själv en sådan tavla precis, använde fel bultar...
annars kan de vara beläggen som är slut? metall mot metall är inte så bra, skivorna slits ner extremt snabbt.
annars kan de vara beläggen som är slut? metall mot metall är inte så bra, skivorna slits ner extremt snabbt.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Hmm fel bultar..hur vet jag om det e d? Det är försänkta hål i alufälgarna, så jag andvänder försänkta bultar, dock inte alu bultar. Kan det vara fel då tro?
Hjullagret på den sidan är bytt för ett tag sedan. Kan det vara så att det är dåligt fastdraget? Men å andra sidan så lät det inget med mina 13" vinterpuckar. Å beläggen har belägg kvar så det e inte dom..
Help plz..tänkte ut å glida ikväll, vill inte ha en klickande bil då
Hjullagret på den sidan är bytt för ett tag sedan. Kan det vara så att det är dåligt fastdraget? Men å andra sidan så lät det inget med mina 13" vinterpuckar. Å beläggen har belägg kvar så det e inte dom..
såna ljud är svåra att beskriva men om det klickar så kanske det helt enkelt är beläggen som rör sig. annars så kommer ju dunkljud från lite allt möjligt på dessa bilar. downpipe som slår i krängningshämmare... dåliga motorfästen osv.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

hehe, jag hade något liknande, men det var nog mitt egna fel.
hade haft isär hela bakaxeln och gjoert iordning bromsarna och bromsadaptrarna bak. satte tillbaka allt, men anvnde ej loctite på skruvarna. det slutade med att hela bromsadaptern satt löst...
inge kul alls..
dessutom så tappade jag ett bromsok vänster bak....senare i samma sväng, inge loctite där heller.
passa dej..=)
hade haft isär hela bakaxeln och gjoert iordning bromsarna och bromsadaptrarna bak. satte tillbaka allt, men anvnde ej loctite på skruvarna. det slutade med att hela bromsadaptern satt löst...
inge kul alls..
dessutom så tappade jag ett bromsok vänster bak....senare i samma sväng, inge loctite där heller.
passa dej..=)
MARKLUND wrote:Hmm fel bultar..hur vet jag om det e d? Det är försänkta hål i alufälgarna, så jag andvänder försänkta bultar, dock inte alu bultar. Kan det vara fel då tro?
Vet inte vad det kan bero på. Men vet att mercedes har olika långa bultar till fram och bakdäcken. Kan ske är något liknande att du har förlånga bultar eller något sådant.
fuzz wrote:MARKLUND wrote:Vet inte vad det kan bero på. Men vet att mercedes har olika långa bultar till fram och bakdäcken. Kan ske är något liknande att du har förlånga bultar eller något sådant.
hmm... säker på det? på morsans merca var det bara olika på alu o plåt... o det tickade rätt bra på den när vi använde för långa... fast det var en 89a
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
det var bättre förr.