Ny stereo till 206a

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
OLW

Ny stereo till 206a

Post by OLW »

Jag är helt ny på bilstereo men när jag förra veckan lånade en bil med bra ljud i började jag bli lite intereserad. Jag har börjat kika lite och hittat på denna huvudenhet:

http://www.kenwood.eu/products/car/cd/KDC-W6534UY/

Tror ni som kan något att det är ngt att ha.

Skall man också satsa på att byta högtalare eller duger dom som är. Jag tänker satsa på en baslåda också, vad skall man tänka på då.

MVH Olle
BMW 318d -08
Honda Civic Type R -07 Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Volvo 144 -67 (bra vinterbil) Såld
Luuk

Post by Luuk »

Den kan nog vara en helt okej grundsten i ett system... ingen personlig erfarenhet av kenwood... men har inte hört något illa om dem...
Pallbocksräser: 205 GTi Import -92
Krockad 405 MI16 -90 *Skrotad*
Körde en gång i tiden : Grå 505 Turbo -87
Lekbil: Svart 205 Gti -90 *Skrotad*
Vit Skoda Octavia RS Combi -08 Såld!
Svart 206 RC -04 Såld!
Swiften

Post by Swiften »

Vad du ska ha beror lite på vad du är ute efter ljudmässigt, och hur mycke pengar såklart. De finns folk som bara vill skaka plåt medan andra vill ha lite mer finlir i ljudet. Berätta lite vad du är ute efter och vad de är för musik som du tycker om.

Den från kenwood ser ju bra ut, men om den passar me resten av stereon vet jag inte. Den kanske har massor med funktioner som du inte kommer använda och blir då onödigt dyr och tvärtom.

Att byta högtalarna kan du kanske vänta med, de kan ju låta bra.
106 Rallye S2.
OLW

Post by OLW »

Ja jag pendlar en 11 mil per dag så man vill ha lite välljud. Det skall inte skaka så mycke plåt utan det skall låta bra och avstämt med lite tryck i basen.

Musiken som jag lyssnar på är väll just nu Metallica, Red hot Chilipeppars och Winnerbäck.
BMW 318d -08
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Swiften

Post by Swiften »

Musik som mår bra av ett framsystem med rapp bas om ja inte misstar mig. Ska du köra med eller utan slutsteg?
106 Rallye S2.
OLW

Post by OLW »

Planerna var väll att bara ha slutsteg till basen men det är ju en kostnads fråga.
BMW 318d -08
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
MozZe

Post by MozZe »

ska du inte ha riktig kräm ur basen så passar väl i prinsip många billigare basar. Finns ju även AKTIVA basar o på så sätt kan du köpa ett löst steg till resterande element.

Inte för att jag tror det behövs. Jag har bara satt i en ordentlig bas så jag kan spela både lugnt o grovt med. Sen pallar basenheten med rester av systemet. Vilket jag måste säga är otroligt bra för att vara en "budgetbil" :D
OLW

Post by OLW »

Var in på MDS idag och dom föreslog huvudenheten jag kikat på plus:

http://www.mds.se/archive/productimages ... tgp210.jpg

"2-kanals slutsteg på 2 x 100 WATT eller 150 WRMS (300W max) mono. Kan även köras i simultanläge (3-kanals). Hög- och lågnivåingångar (passar alla stereos) samt extra RCA-utgång till nästa steg (ställbar, via eller utanför delningsfiltret). GP-2 är byggt för att driva framsystem, 6x9” eller baselement/baslådor. Avancerad basfjärrkontroll för ännu bättre basstyrning ingår.

Baslåda med baselement från Fanatic Digital. Högsta möjliga prestanda vid varje frekvens. Passar för all sorts musik. Basreflexkonstruktion. Lättdriven. Designlåda med högklassigt detaljarbete och extrem rikedom i basegenskaper."

Hur är dessa tror ni. Kan det funka?
BMW 318d -08
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Post Reply