Eftersnack Kinnekulle 27aug -06

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Eftersnack Kinnekulle 27aug -06

Post by Rash »

Tack för en väldigt trevlig träff :D (Standard fras :roll: )

Extra kul med det nya upplägget, lite väl spännande kanske för vissa :wink: Men f*n att man inte körde :x
Kul att se att det fanns två snabba 306:or som försvarade färgerna för denna fina modell 8)

Lite väl få bilar, drygt 20 körande. Troligen pga det oroliga vädret, men det var torrt och fint till drygt 15 då det börja regna lite mer än bara duggregn.
Tyckte synd om Team_hink_racing som ville ut och köra mer, men dagen var redan avslutad :(
Hade ju bantid till 17, men det var väl svårt att få ut flaggvakter i det lite tråkigare vädret..

Grymt imponerad också över hur hans "team" fixade ihop hans bil så snabbt. Han tappade( :roll: ) höger framok och därmed belägg, bara in i depå, byta skiten och ut efter säkert max en kvarts mekande :D
Så ska det se ut gubbs! :D

Tack Waern för skjutsen. Och hamburgerkungen som stannade kvar länge trots lite folk på banan :D Jävligt goda burgare :thumbup:

Under årsmötet var det lite väl lite folk :? Folk får ta mer ansvar tycker jag. Nu ska man f*n inte gnälla iallafall :wink: :wink: Man har ju förverkat sin chans att komma och påverka 8)
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Svinkul på mitt första banmöte :!: ,jag verkar som flera andra ha fastnat i banträsket :lol: . Så nu vet jag lite mer vad man skall planera för framöver iaf 8).

Som sagt, STENKUL, massa trevligt folk som jag inte träffat innan också.

Nu hoppas jag bara på lite bilder från de som är duktiga fotografer :lol:, särskilt om någon lyckades fånga min däckkrängarframfart i 309:an 8) .
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Re: Eftersnack Kinnekulle 27aug -06

Post by Team_Hink_Racing »

Rash wrote:Kul att se att det fanns två snabba 306:or som försvarade färgerna för denna fina modell 8)

Lite väl få bilar, drygt 20 körande. Troligen pga det oroliga vädret, men det var torrt och fint till drygt 15 då det börja regna lite mer än bara duggregn.
Tyckte synd om Team_hink_racing som ville ut och köra mer, men dagen var redan avslutad :(

Grymt imponerad också över hur hans "team" fixade ihop hans bil så snabbt. Han tappade( :roll: ) höger framok och därmed belägg, bara in i depå, byta skiten och ut efter säkert max en kvarts mekande :D
Så ska det se ut gubbs! :D

Stallchefen (Tjejen) samordnade detta med leta nya m8 10.9bult ifrån bruks Xantia och se till att grabbarna mekade på så det gick undan,reserv beläggen hade hon ju packat ner i reservdels-lådan :D Hon kan hon!

Jag måste åxå tacka, synd att det inte blev mer körande när det började regna, vi kan ju faktist köra bil,men vi måste ju ha funkisar runt banan oxå.
Synd att det inte blev fler bilar, men man fick mycket tid på banan :D vill tacka alla som bjöd upp till motstånd, var lite taijt vissa stunder :roll:

Jag vill se bilder :D o filmer
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Man blev bra sugen alltså! Men synd på den lilla samlingen bara. Faan att bilen skulle pajja just nu!! :x

Lite tråkigt att inte fler hängde med och körde gocart, skitkul var det, fick leka av sig lite :P
Johannes Karlsson

Post by Johannes Karlsson »

Tack för en bra träff! Kanonkul med lite annorlunda upplägg än man är van vid. Bara å ställa in åbäket och vänta till våren nudå..
Ducati 900 Super Sport
406 2.2 Sport -01
Waern
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Waern »

Grymt kul banträff, tack till alla inblandade. Kanontur med vädret :partying: Schysst tävlingsledare ni hittade lite smålurig sådär som slängde in lite "tävlingskänsla" mitt i alltihopa :thumbup: högst annorlunda men kul.

Bilen var kanon med dom nya dämparna kändes välbalanserad och go, var supernöjd tills jag eldade upp vänster framdäck :roll: provade att sätta det bak men bilen blev då helt sladdrig i baken så så gick inte att köra :( . R-däck står på önskelistan, kanske tål värmen lite bättre :?

Tack Rash för sällskapet och sången, du sjunger lika vackert som.. ja just de :roll: :wink:
406 2,0 -00
406 2,2 sport -00
MX5 1,8 roadsport C -94 #77

2009 Kinnekulle -09 1,05,387 Knutstorp -09 1,12,939 Falkenberg -09 54,739 1050kg/131hk
2010 Kinnekulle -10 1,04,769 Knutstorp -10 1,14,078 Falkenberg -10 54,742 1110kg/131hk
2011 Kinnekulle -11 1,04,321 Knutstorp -11 1,11,052 Falkenberg -11 53,817 1000kg/131hk

medlem nr.816
Andreas Bystedt

Post by Andreas Bystedt »

Waern wrote:Grymt kul banträff, tack till alla inblandade. Kanontur med vädret :partying: Schysst tävlingsledare ni hittade lite smålurig sådär som slängde in lite "tävlingskänsla" mitt i alltihopa :thumbup: högst annorlunda men kul.

Nå, berätta nu vad som var så annorlunda och med "tävlingskänsla"! :)

Vi som inte var där vill också veta.
Fd. Medlem nr 527

Peugeot 307 kombi 1,6 HDI 2006/11
Peugeot 406 Coupé 2002 *SÅLD*
Citroen Zx 1,8 1996 *SÅLD*
*RIP* Citroen ZX
Peugeot 306 Gti -99 *SÅLD*
Peugeot 306 XSI-96 *SÅLD*
Peugeot 405 Mi16 -88 *SÅLD*
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Andreas Bystedt wrote:
Waern wrote:Grymt kul banträff, tack till alla inblandade. Kanontur med vädret :partying: Schysst tävlingsledare ni hittade lite smålurig sådär som slängde in lite "tävlingskänsla" mitt i alltihopa :thumbup: högst annorlunda men kul.

Nå, berätta nu vad som var så annorlunda och med "tävlingskänsla"! :)

Vi som inte var där vill också veta.

Det blev stående start med kanske 15bilar :D
Alla med licens radade upp sig och startade efter att Niklas viftade med grönflagg. Blev riktig rejsig känsla :D
Ok, det var lite tätt osv, men samtidigt, de flesta där hade kört en hel del bana tidigare. Så jag tror inte att det var något större problem.
Oerhört kul såg det iallafall ut med riktig racestart :D

Tror att alla uppskattade detta annorlunda upplägg :thumbup:
Hoppas på mer sådant här i framtiden. Och de som inte vill köra så, behöver ju inte under dessa pass=)

Säkert en hel del filmat, lägg upp så fort ni orkar 8)
Niklas

Post by Niklas »

Vi överraskade med samling på rakan och stående start :) det blev bra drag in i första kurvan vill jag lova :D
(fast stående start var bara för erfarna gruppen)
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Peggen

Post by Peggen »

Man blev absolut inte mindre sugen av att just stå vid sidan om och kolla på när alla körde på banan det sprattla en del i kroppen*avis*
Tråkigt jocke du lider med dig:( men vi fick ju se och höra på några goa bilar ändå :lol:

Ja det var lite väl tamt med bilar som kom dit på träffen men kan ju va som sagt vädret kanske sen bor väll en del längre bort också.?

Mordbidio:
A det var skit tråkigt f*n va skönt det var att köra av sig lite slicka Kurbsen och köra runt där på gokarten=) 8)
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987

Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Tack alla som kom och att ni ställde upp som funktionärer.. *an t.ex. som tog 3 pass på raken. :shock: (eller var det fler?)
Vad jag sett/hört, bara en avåkning :)

Ca 30minuter försenade under hela dagen, började alltså på morgonen, sen så höll vi antagligen schemat ganska bra eftersom vi slapp ytterligare förseningar, mindre prova-på tid och "fri" lunch gjorde nog sitt till också.

Mitt avgasrör gick av precis när jag skulle lämna motorbanan.. 21mil med räserljud++ :roll: :x
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Sliced

Post by Sliced »

Och återigen när jag ser vilka som var där tänker jag namnlappar..
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Arne Lindgren wrote:Och återigen när jag ser vilka som var där tänker jag namnlappar..
jo.... missade vem du var fram tills vi skulle hem i princip :shock: :lol:
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Ankan
Senior

Post by Ankan »

Jag är jättenöjd med ett prova-på-pass..:D

Det var riktigt skoj!

Vilken tur vi hade med vädret, värre var det på väg hem.
Vilka åskskurar..huva.
Angelika
kör 307CC- sommartid
205Gti/Audi kombi- vintertid
Kör med Michael året om
JohanX
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by JohanX »

Arne Lindgren wrote:Och återigen när jag ser vilka som var där tänker jag namnlappar..

Man skulle väl kunna ha namnet på bilarna iaf, gärna med forum alias också.

Det var i alla fall en riktigt bra träff, roligt med de stående starterna med efterföljande "jakt" :twisted: synd att "tävlingsleken" på slutet blev inställd och att det var så få som ville ställa upp, det hade nog blivit riktigt kul.

TACK
Last edited by JohanX on Mon Aug 28, 2006 22:11, edited 1 time in total.
PSC #1119
205 Mi16
André V

Post by André V »

Synd att jag missade träffen, verkar som om ni hade en kul dag. :D Anledningen var iofs en annan ban-aktivitet, men ändå.

Som snillet upptäckte är det inte alls bra att prova på bankörning. Redan efter första gången brukar man vara fast. ;)
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Fnatte
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Fnatte »

Det var kul som åskådare också, även om det kliade väldigt i fingrarna av att få köra lite på Kullen. Då kom Mita till undsättning och jag fick låna hennes bil några varv. Jag märkte att det var ett tag sedan man kört på bana, eller så var det att jag inte var van vid Mitas bil.

f*n att man var pank och inte kunde köra sin egen bil... :cry:

Åskskurar på väg hem var bara förnamnet, monsunregn stämde bättre!
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l

FR Autosport Sweden FTW
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Fnatte wrote:Då kom Mita till undsättning och jag fick låna hennes bil några varv.

Tack Mita för att även jag fick erbjudandet :thumbup: :D
Men kände mest att jag bara hade velat köra mer och mer då..

Den tävlingsledaren var bäst btw 8)
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

vart är alla bilderna?
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Team_Hink_Racing wrote:vart är alla bilderna?

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=45645
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Post Reply