Lite frågor angånde både styling och ljud

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Zpira

Lite frågor angånde både styling och ljud

Post by Zpira »

Tjena!

Har blivit lycklig ägare av en sprillans ny Peugeot 206 -06 nej jag skryter inte, jag är bara jävligt nöjd =)
Och har lite frågor nu.

1: Är de svårt och byta ut framrutorna på den? Ska tona hela vägen fram.

2: Någon som vet någon baslåda som lämpar sig jävligt bra i den stora skuffen? Helst inte över 3000kr och går väldigt bra med dubbla element.
och inte större än 10" har kollat in en baslåda på mds "MDS Fanatic Digital Encl 2.10FD får den plats tro?

3: Framlyktor och baklyktor, svårt och byta? om man tar hänsyn till att man inte är en avancerad meckare utan kan mycket men inte JÄTTEmycket.

4: Någon som vet vart man kan få tag på den här lilla vanliga vingen som sitter på 206RC?

5: Har en japsdämpare liggandes hemma helt oanvänd, måste jag byta ut hållarna till dämparen eller funkar det med dem som finns där?

tror de var alla frågor och är tacksam för alla svar som kommer =)
PelleW
Senior

Post by PelleW »

1. Kollade lite på det när jag var tvungen att ombesiktiga min bil pga att jag hade tonat mina framrutor. Det ska inte vara världens svåraste men det blir alltid bättre om man lämnar in det till någon som kan det. :)

2.

3. Jättelätt att byta!

4. Här har vi samlat några stylingbutiker: http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=36263

5. Jag använder orginalhållarna till min nya dämpare.

Image
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
krille!

Post by krille! »

Lampor är som sagt lätt att byta, men det som brukar vara problemet med framlampor är passformen så man i vissa fall blir tvungen att skära upp plastfästena en aning, men det är ju inte direkt svårt :)

En annan grej är förstås kablaget till en del modeller om man bytt till angel-eyes, vissa är det bara skarva lite lätt(5 minuters jobb) på medan andra tydligen är lite mer jobb med.
Mangie

Post by Mangie »

2: Undra om du ska ha 3000kr till bara basar? Eller om du även ska ha slutsteg me de pengarna?

Själv rekomenderar jag något annat än MDS. Man kan få mycke bättre för de pengarna som ditt förslag kosstar. Tips kommer om du svarar...
"If in doubt, baile out"
OLW

Post by OLW »

Jag kör med MDS Fanatic Digital Encl 1.10 FD baslåda alltså den med bara ett element. Jag tycker ljudet är helt ok men om du vill ha den dubbla tror jag inte det skall vara ngt problem att få in den. Du kan ju kolla på http://www.garaget.org/?car=13066. Det är en lite dålig bild men man ser ju ungefär hur mkt av bagaget som min låda tar upp.

ps. Den står inte ända mot väggen till vänste så det finns mer att ta av där också.
BMW 318d -08
Honda Civic Type R -07 Såld
206 RC -03 Såld
206 Gti -02 Såld
Volvo 144 -67 (bra vinterbil) Såld
gargamel

Post by gargamel »

plasta en egen låda, sparar så jävla mycket utrymme.
<b> <u>
[Kör] Audi A4 1.8t </u>
[renovering] Sunbeam Alpine -66
[renovering] 205 cti -89
[kört] Mitsubishi evo IV
[kört] 205 gti16-91
[kört] 106 Rallye-97
[kört] 205 gti-88
Zpira

Post by Zpira »

Randolf wrote:2: Undra om du ska ha 3000kr till bara basar? Eller om du även ska ha slutsteg me de pengarna?

Själv rekomenderar jag något annat än MDS. Man kan få mycke bättre för de pengarna som ditt förslag kosstar. Tips kommer om du svarar...

endast baslåda, har redan ett rätt bra slutsteg.
det är ju bara och slänga ut tips, är öppen för alla förslag, vill ha något som låter jävligt bra i 206an, som klarar av både snabba basgångar och dåva basgångar, inte bara muller hela tiden som man har hört i många andras 3dörrsbilar. är inte så noga om jag förlorar allt bagageutrymme iomed att jag ändå bara har varningstriangel där :P och de får gärna vara någon låda med dubbla element.

vill helst köpa en färdig låda så jag slipper bygga själv.
Zpira

Post by Zpira »

tackar för svaren på lyktorna och japsdämparen samt framrutorna.

då är de bara lite olika förslag på någon bra låda som jag väldigt gärna skulle vilja ha om ni har några på rak arm =)
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Det är flera i klubben som har JBL GTO1200B. De får själva skriva något om den. Kostar endast 1200 kr (förut 2000 kr) på www.nardik.se Naårdik är riktigt bra att ha och göra med. :D
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Zpira

Post by Zpira »

har kollat in en låda på www.brl.se " Rockford Fosgate PL2-212 Punch " jag går emot mig själv nu iomed att de är dubbla 12or :P och kostar över 3000kr men de är ju lite bättre grejer än mds.
men nu till själva frågan, får den plats tro? var ute och mätte lite snabbt i skuffen och om jag mätte rätt så ska den få plats med lite marginaler kvar. Någon som kan bekräfta att den får plats?
Dart

Post by Dart »

vingen köper du hos peugeot...
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES

Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
ShiloSharp

Post by ShiloSharp »

Zpira wrote:tackar för svaren på lyktorna och japsdämparen samt framrutorna.

då är de bara lite olika förslag på någon bra låda som jag väldigt gärna skulle vilja ha om ni har några på rak arm =)

Skulle du ändra dig angående storleken så har jag 2st 18" till salu för 1000:-/st....de här (bakom Guran).
Image
-/ShiloSharp

Kör Citroen Berlingo Family 1,6 -05
205 -93<i> skrotad</i>
Zpira

Post by Zpira »

Det blev rockford fosgate med dubbla 10" och ett power slutsteg och en liten konding som blev köpet! ska koppla in allt i helgen! jobbigt och jobba kvällsskift när man vill ut och koppla redan nu!
Post Reply