Vad har hänt med bromsarna?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
matte1082

Vad har hänt med bromsarna?

Post by matte1082 »

Bilen: 206RC -05 2500mil

Verkar ha hänt nåt konstigt med bromsarna?

Symptomen: Trycker man på bromspedalen när bilen är igång och står STILLA, så pyser det skitmycket och man kan nästan trampa den i botten, det klickar även till när den når botten, fortsätter man "pumpa" så verkar den bara komma längre ner? Det låter även utanför bilen, typ klickande ljud bakifrån nånstans, kanske vid bromsarna bak... :roll:
Om jag däremot stänger av bilen, så åker ju bromspedalen upp när man pumpar, men det klickande ljudet låter fortfarande...
Och om ja sedan startar bilen o börjar åka lite sakta så verkar allt vara normalt igen, då tar bromsen högt upp osv...??? Har inga problem med dålig bromsverkan i fart... Inga problem med handbroms heller. Alltså bara när bilen står still så tar den skitlångt ner o låter skumt... :shock: Ingen aning va detta nu kan va?? :?

Nån som vet?
matte1082

Post by matte1082 »

Kom igen nu... :wink: Nån som har nån aning... Sökte lite i forumet, men hitta inget vettigt... Har ju inte varit på o pillat på nåt ju... :oops:
krille!

Post by krille! »

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men du ställer en fråga mitt på dagen när många fortfarande jobbar nu när semestrarna är slut, så ha lite tålamod bara så får du nog svar :)

En vild gissning vore att det är luft i systemet, men som sagt..vänta på fler svar :)
Sliced

Post by Sliced »

Fortsätter man pumpa och du har luft i ett ok så kommer pedalen högre och högre när du pumpar, men när du slutar pumpa och släpper den så bottnar den direkt vid nästa tryck.

Ta hjälp av nån som lyssnar var det pyser.. kan vara servon.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Post Reply