Relä till Kupefläkt 306gti

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Per_A

Relä till Kupefläkt 306gti

Post by Per_A »

Så här lagom till första snön så har relät till kupefläkten lagt av. Eller rättare sagt den funkar när den känner för det.
Så till min fråga. Vilket av alla relä som finns är till fläkten. Sitter den i vid säkringshåller i motorrummet eller är den i kupen?

Mvh Per
306 gti 99 Såld
Nu Mustang Gt
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Sitter i kupen, vid säkringsdosan. Brukar vara lätt att se vilket det är då det är brännt i kontaktstycket.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Är det också relät som är boven i dramat om fläkthastigheten varierar? Dvs fläkten fungerar alltid men den svajar vid maxfart. Eller är det något som är krångligare att fixa? Något motstånd kanske?
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Sundin wrote:Är det också relät som är boven i dramat om fläkthastigheten varierar? Dvs fläkten fungerar alltid men den svajar vid maxfart. Eller är det något som är krångligare att fixa? Något motstånd kanske?

Nä, då brukar det vara i vredet/kretskortet. Kolla om det slutar vajja om du trycker på vredet. isf är det bara att plocka bort panelen och plocka isär den. göra rent kontaktytorna och "förspänna" släpkontakterna så funkar det fin igen.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Per_A

Post by Per_A »

Tack för svaren. :notworthy: Plockade bort och hittade vilket relä det var. Var brännt som sagt.
Det som hände var att fläktarna inte fungerade alls. Men när jag plockade ut den och i med den igen så gick de igång. Fast jag ska skaffa nytt relä för den såg inte fin ut.
306 gti 99 Såld
Nu Mustang Gt
Post Reply