Jag tänkte byta koppling på kärran som är en pegga 406 v6 -01.
Jag funderar på att när jag ändå har lådan ur bilen byta synkring. Finns det något speciellt att tänka på och är det värt jobbet? BIlen har snart gått 27000mil och känns hur bra som helst maskinellt förutom lite trög att få i tvåan med kall olja. Går bättre när varm men känns ju inte som en ny.
Jag har problem med 3-an Den låter när man försöker snabb växla.
Men jag fick tips att byta hel lådan, det blir biligare..
Hittade den biligast på skroten för 7500 kr och sen plus arbete.
Sen dess har låtit det vara..
Den enda jag gjorde var att bränna den kända Beatles låten ”Let it be” som jag lyssnar på när jag får missljud från v-låda
OK då ska ajg också bränna Beatleslåten. Men packboxen kan ju va bra, är bultarna till svänghjulet engångsbultar eller kan man använda dem igen?
Jag bytte koppling på min alfa för några månader sedan snål som jag var bytte jag inte packbox, nu läcker den som ett såll.
nu vet jag inte om det är samma låda på alla V6 men det står en coupe V6 på returbilen i helsingborg... om du ska byta låda då alltså. de har fast pris... 1000 spänn på växellåda. får plocka själv dock.
var medlem för längesen. det var bättre förr. "Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
R.O.B. wrote:nu vet jag inte om det är samma låda på alla V6 men det står en coupe V6 på returbilen i helsingborg... om du ska byta låda då alltså. de har fast pris... 1000 spänn på växellåda. får plocka själv dock.
700 kostar en manuell.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
grymt bra pris iofs är det ju lite jobbigt o stå på en skrot o lossa lådan. Nästan värt en omväg eller finns det någon här som vill tjäna lite extra pengar? =)
Jag tänkte byta koppling på kärran som är en pegga 406 v6 -01. Jag funderar på att när jag ändå har lådan ur bilen byta synkring. Finns det något speciellt att tänka på och är det värt jobbet? BIlen har snart gått 27000mil och känns hur bra som helst maskinellt förutom lite trög att få i tvåan med kall olja. Går bättre när varm men känns ju inte som en ny.
Mvh Tommy
Du förstår att du måste riva hela växellådan för att byta en synkring?
Trög tvåa är dessutom mer eller mindre standard på din bil.