Motor och trim till Peugot 107.

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Max Delux

Motor och trim till Peugot 107.

Post by Max Delux »

Halloj...

Någon som har en motor till en 107:a stående.
Inga fantasipriser.

Jag söker även trimdelar till denna.
Har ni sett något matnyttigt till 107:an?

Tacksam för svar.

Mvh
MaxG
Återfalls byggare på bilar sedan gamla intressen.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=62274
Passar säkert i en 107:a, med viss fantasi iaf. :D
HellMek
Crew
Crew

Re: Motor och trim till Peugot 107.

Post by HellMek »

Max Delux wrote:
Inga fantasipriser.

En motor till en så ny bil är alltid dyr.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

TheDagger wrote:
Max Delux wrote:
Inga fantasipriser.

En motor till en så ny bil är alltid dyr.

Är väl Toyota ?
Borde gå å hitta på nå skoj, bara det får plats .... :?
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Jönsson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Jönsson »

4age 8) kanske blir svårt o få plats med den dock.. o inte värst modern heller om man ser på när den första modellen presenterades :lol:
205 GTI-89
205 GTI-92
306 Gti-99
There's no school, as old skool
m@s

Post by m@s »

SNILLET wrote:Är väl Toyota ?
Borde gå å hitta på nå skoj, bara det får plats .... :?

Absolut, de har de redan gjort: http://www.bilsport.se/news.php?id=57388

Ngn MR2:a eller Celica turbo skall väl ligga på ngn skrot, sen e d bara till å kapa å svetsa lite :wink:

Skulle säkert vara hur skoj som helst me mittmotor, 200hk å 1000kg! :partying:
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Max Delux

Post by Max Delux »

I daxläget så väger den 805kg så lite trim och turboladdning med en 150hk borde få hjulen att spinna lite.

Vi får se vad vi hittar på.

Mvh
MaxG
Återfalls byggare på bilar sedan gamla intressen.
Lopex

Post by Lopex »

finns färdiga turbo-kit till trillingarna att köpa i bla england för runt 4000-5000 GBP

utlovas runt 130bhp
Nik

Post by Nik »

Lopex wrote:finns färdiga turbo-kit till trillingarna att köpa i bla england för runt 4000-5000 GBP

utlovas runt 130bhp

Är det med eller utan Amarchip?
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Lopex

Post by Lopex »

Nik wrote:
Lopex wrote:finns färdiga turbo-kit till trillingarna att köpa i bla england för runt 4000-5000 GBP

utlovas runt 130bhp

moget..
Nik

Post by Nik »

Lopex wrote:
Nik wrote:

utlovas runt 130bhp

moget..

Allt är ju relativt. I mina ägon sett är det mer omoget att förfalska bänkresultat och blåsa folk.... :wink:
Lopex

Post by Lopex »

Nik wrote:
Lopex wrote:
Nik wrote:

utlovas runt 130bhp

moget..

Allt är ju relativt. I mina ägon sett är det mer omoget att förfalska bänkresultat och blåsa folk.... :wink:

vilket är din tolkning av hela den saken, motsatsen till dit påstående kunde ju bevisas, men men.. relativt eller ej, så förblir vissa väldigt primitiva av sig...
tycker bara det är onödigt att fortfarande leka i sandlådan o behöva gå OT i vartenda tråd bara för att pika... tillför inte forumet eller klubben något direkt oavsett vad som hänt innan.
Last edited by Lopex on Mon Jul 28, 2008 8:43, edited 1 time in total.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Lopex wrote:vilket är din tolkning av hela den saken, motsatsen till dit påstående kunde ju bevisas, men men.. relativt eller ej, så förblir vissa väldigt primitiva av sig...

Och motsatsen var ditt ord som inte är värt ett jäkla dugg. Hade jag varit i din sits hade jag också blånekat.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Lopex

Post by Lopex »

TheDagger wrote:
Lopex wrote:vilket är din tolkning av hela den saken, motsatsen till dit påstående kunde ju bevisas, men men.. relativt eller ej, så förblir vissa väldigt primitiva av sig...

Och motsatsen var ditt ord som inte är värt ett jäkla dugg. Hade jag varit i din sits hade jag också blånekat.

motsatsen var mer än bara mitt ord, vilket las fram till de vars åsikt egentligen betyder nåt, istället för att bara hänga ut person/firma på nätet.
Nik

Post by Nik »

Lopex wrote:
TheDagger wrote:

motsatsen var mer än bara mitt ord, vilket las fram till de vars åsikt egentligen betyder nåt, istället för att bara hänga ut person/firma på nätet.

Nej, det enda du kom med var en ihålig historia utan substans som _ALLA_ har sett igenom.
Och ja, det är lika kul varje gång att pika dig för ditt minst sagt omogna och kriminella beteende!
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Nik wrote:
Lopex wrote:
TheDagger wrote:

Nej, det enda du kom med var en ihålig historia utan substans som _ALLA_ har sett igenom.
Och ja, det är lika kul varje gång att pika dig för ditt minst sagt omogna och kriminella beteende!

Se så, ingen som tjänar på fruntimmers tjöt...

Ska du turbokonvertera så gör det, det är ju som att turbokonvertera vilken bensinare somhelst? 130hp kan du absolut få ur, minst.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Lopex

Post by Lopex »

intressant hur det alltid är vissa fruntimmer här som håller hand o pikar (inga namn nämnda märks tydligt vilka det är).. men vad vet jag, blev man mobbad som barn så kanske man behöver få utlopp på nätet eller nåt, där man kan känna sig stor eller något.

väldigt många här på forumet har d gått att föra en vettig diskussion med, och man har fortfarande kontakt med massor härifrån, men vissa andra däremot e så djupt insnöade på att jorden fortfarande är platt o det finns inget annat.. hur mycket det än motbevisas.

iaf till tråden: 130hk e vad de lovar. hittar inte satsen på ebay nu bland alla ändelser.com. de. co.uk osv.. men räkna iaf med att uppgradera bromsarna samtidigt i så fall, då de är skrämmande klena även för sina 67hk original
Last edited by Lopex on Mon Jul 28, 2008 9:09, edited 1 time in total.
Team_Hink_Racing
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Team_Hink_Racing »

Lopex wrote:intressant hur det alltid är vissa fruntimmer här som håller hand o pikar (inga namn nämnda märks tydligt vilka det är).. men vad vet jag, blev man mobbad som barn så kanske man behöver få utlopp på nätet eller nåt, där man kan känna sig stor eller något.

väldigt många här på forumet har d gått att föra en vettig diskussion med, och man har fortfarande kontakt med massor härifrån, men vissa andra däremot e så djupt insnöade på att jorden fortfarande är platt o det finns inget annat.. hur mycket det än motbevisas.

Är du Amar?
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Lopex wrote:iaf till tråden: 130hk e vad de lovar. hittar inte satsen på ebay nu bland alla ändelser.com. de. co.uk osv.. men räkna iaf med att uppgradera bromsarna samtidigt i så fall, då de är skrämmande klena även för sina 67hk original

Tycker INTE de är skrämmande klena, min bubbla har närmare 67 hästar. Och den bromsar fint med sina små bromsar
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

......lite split-dax eller..??

Svårt att lägga den i Skitsnack eftersom det lixom inte blir vidare diskussion då...

Kan vi inte ha en avdelning: "Sandlåda" eller "Kärringtjat"....??
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Post Reply