Motor och trim till Peugot 107.

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Stenis wrote:......lite split-dax eller..??

Svårt att lägga den i Skitsnack eftersom det lixom inte blir vidare diskussion då...

Kan vi inte ha en avdelning: "Sandlåda" eller "Kärringtjat"....??

Zatzy ? :laughing3:

Skämt åsido, för 4000-5000GBP så BORDE det vara något substans i det tycker man. Men en länk hade inte vart fel alls.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Lopex wrote:
TheDagger wrote:
Lopex wrote:vilket är din tolkning av hela den saken, motsatsen till dit påstående kunde ju bevisas, men men.. relativt eller ej, så förblir vissa väldigt primitiva av sig...

Och motsatsen var ditt ord som inte är värt ett jäkla dugg. Hade jag varit i din sits hade jag också blånekat.

motsatsen var mer än bara mitt ord, vilket las fram till de vars åsikt egentligen betyder nåt, istället för att bara hänga ut person/firma på nätet.

Så alla dom du sålt chip till som kände sig lurade betyder inte nåt? Om du nu hade bevis på din oskuld, varför la du inte upp dom så alla kunde få ta del av dem?

Hade det varit lite stake i dig hade du lagt korten på bordet istället, erkänt skiten och bett om ursäkt. Men det är nåt vissa aldrig gör. Det finns folk som blånekar även om man drar ut naglarna med tång på dem, och tydligen tillhör du ett sådant folkslag.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

Men snälla, nog att han lurats. Det är ju inte så att det inte har hänt förr... Han har väl fått "en del" kritik. Det är ju inte direkt så att it's fun chipen levererar det som utlovas....
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Nik

Post by Nik »

Lopex wrote:intressant hur det alltid är vissa fruntimmer här som håller hand o pikar (inga namn nämnda märks tydligt vilka det är).. men vad vet jag, blev man mobbad som barn så kanske man behöver få utlopp på nätet eller nåt, där man kan känna sig stor eller något.

väldigt många här på forumet har d gått att föra en vettig diskussion med, och man har fortfarande kontakt med massor härifrån, men vissa andra däremot e så djupt insnöade på att jorden fortfarande är platt o det finns inget annat.. hur mycket det än motbevisas.

iaf till tråden: 130hk e vad de lovar. hittar inte satsen på ebay nu bland alla ändelser.com. de. co.uk osv.. men räkna iaf med att uppgradera bromsarna samtidigt i så fall, då de är skrämmande klena även för sina 67hk original

Mycket personangrepp blir det :lol:
Varför inte bara ta ansvar för vad du gjort och åtminstone be om ursäkt till de drabbade?
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

NU är det väl snart splitdax iaf.

Jag är nyfiken på 107 turbo 8)
Hans Hellström

HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jaaacob wrote:Men snälla, nog att han lurats. Det är ju inte så att det inte har hänt förr... Han har väl fått "en del" kritik. Det är ju inte direkt så att it's fun chipen levererar det som utlovas....

En gång bedragare, alltid bedragare.

Ingen har sagt att andra chip är bra heller, eller jo vissa vill nog hävda det. OPC är en riktig chip-klubb med sina "lasse-chip" :lol:
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

SNILLET wrote:Jag är nyfiken på 107 turbo 8)

Vad är det för motor i dom? Japansk?
Lopex

Post by Lopex »

hade jag gjort något med uppsåt så hade jag mer än gärna erkännt, men inte f*n erkänner jag något bara för att det ger någon annan ro.

nu gällde hela gjejen just 106 chipen där jag själv blev pålurad bänkpapprena. men visst gjorde chipen skillnad ändå, även fast bänkpapprena som jag fick var modifierade. varför killen i fråga gjorde det istället för att bara bänka den ärligt innan han gav mig papper kommer jag nog aldrig att veta.
alla som bänkat bilarna med chip har också bänkat fram en positiv skillnad i effekt mot original med det chippet, så det håller ju vad det lovar. d va just bänkpapprena som hela grejen var om, som förstorades upp.

som sagt, hade jag gjort fel, så hade jag bett om ursäkt, jag hade erkännt också. men att hänga på ett forum i 4 år o komma på träffar o umgås med folk härifrån för att sedan blåsa de avsiktligen vore ju obeskrivligt konstigt, så varför f*n skulle jag göra det?

dagger: ang stake... lite måste jag väl ha ändå.. jag återvänder ju hit trots allt ;)
Lopex

Post by Lopex »

TheDagger wrote:
SNILLET wrote:Jag är nyfiken på 107 turbo 8)

Vad är det för motor i dom? Japansk?

tror det, står toyota överallt på den, ingen bekant psa konstruktion heller vad jag kan se. bosch insprutning är det iaf.
Jaaacob
Crew
Crew

Post by Jaaacob »

TheDagger wrote:
Jaaacob wrote:Men snälla, nog att han lurats. Det är ju inte så att det inte har hänt förr... Han har väl fått "en del" kritik. Det är ju inte direkt så att it's fun chipen levererar det som utlovas....

En gång bedragare, alltid bedragare.

Ingen har sagt att andra chip är bra heller, eller jo vissa vill nog hävda det. OPC är en riktig chip-klubb med sina "lasse-chip" :lol:

Hehe, jo det känns i och försig så. Men som i rättsvärlden så kan man faktiskt få åtalsunderlåtelse vid "engångsbrott"

Men men... 130 hästar kan du lätt få ur med en liten turbokonvertering :)
Som bilderna, det är bara å bygga själv...
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!

Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Lopex wrote:men att hänga på ett forum i 4 år o komma på träffar o umgås med folk härifrån för att sedan blåsa de avsiktligen vore ju obeskrivligt konstigt, så varför f*n skulle jag göra det?

dagger: ang stake... lite måste jag väl ha ändå.. jag återvänder ju hit trots allt ;)

Det finns folk som gjort värre saker än så.

Att du hänger här ändå tyder mest på likgiltighet.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Jaaacob wrote:
i rättsvärlden så kan man faktiskt få åtalsunderlåtelse vid "engångsbrott"

Tro mig, den biten käner jag till ;)
Lopex

Post by Lopex »

SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Hans Hellström

Nik

Post by Nik »

Det är ju inte chipen i sig det handlar om, det är upp till var o en att köpa chip om man vill ha det. Som en del del säger så kan man ju om inte annat få högre varvstopp o annat som är positivt!

Utan bedrägligheten ligger ju i förfalskade bänkpapper och en massa ljugandes fram och tillbaks!
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Rotex e rätt intressanta grejer. Det gäller ju bara att det finns uppdaterad mjukvara m.m. också, bara bulta på kompressor eller turbo är inte det svåraste.

Men du verkar ha bränt dig svårt på tidigare historier så du kollare nog upp det hoppas jag :wink:
Hans Hellström

Lopex

Post by Lopex »

nja. inte intressant för min del.. gillar att min 107a hellre är snål än snabb.
men trådskaparen ville veta var o hur...
Post Reply