Startproblem 306XSi, ingen gnista men bränsle.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
lorentz

Startproblem 306XSi, ingen gnista men bränsle.

Post by lorentz »

Jakten på problemet på min (frugans) pegga 306 XSi -94 fortsätter. Har konstaterat att det kommer soppa men ingen gnista. Provade bara att dra på tändningen och då sprutade, rann det mycket, soppa. Det KAN inte vara ÖDP:n för jag har provat med tre olika varav alla har fungerat samt så mäter de 349, 369 samt 500 ohm. Sen ska ju varken gnista eller soppa komma om den är trasig.
Bilen har fungerat vid flertalet tillfällen men för det mesta vill den bara inte starta, som nu. Motorlampan lyser innan man ens försökt starta den. Motorn går runt men vägrar tända.

Någon som har nån idé om vad det kan vara. Läste nån annan tråd här på forumet om en som hade liknande problem med sin GTi och det nämndes bl.a. att immobilizern kunde strula. Det skulle tydligen skilja på om man hade Bosch-kabelhärva eller nån annan, och jag har Bosch. Kan det vara något? Nån som vet något om detta? Jag har haft strul med att fjärren till bilen drar mycket batteri, kan det påverka immobilizern tror ni?

Vore OERHÖRT tacksam om någon hade någon idé då vintern börjar närma sig och min sommarbil måste ställas av.

Tack på förhand, Andreas & Hanna
lorentz

Post by lorentz »

Finns det ingen som kan ha en idé om vad det är som är fel?
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Det är skillnad på om det kommer soppa ur insprutarna lr om det kommer in i railen bara.
Kommer det ur insprutarna?
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
lorentz

Post by lorentz »

Det har jag inte kollat. Tack för tipset, ska kolla det och hör av mig sen!

Mvh Andreas
Post Reply