Mean Machine wrote:Ingen i Stockholmstrakten som varit ut till Hacksjön och kollat läget? Har iofs fem km dit och ska ändå till mitt gamla hem och hämta posten, så jag kan titta förbi hur det ser ut där om någon är intresserad. Har ju nästan varit kallt här på sistone.
Det behöver nog frysa på några dagar till, med tanke på att vanligt folk gick genom isen senast igår.
Då tror jag nog att jag låter bli att åka dit i onödan.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Ja nu är det ju 20 minus här och har varit kallt ett bra antal dagar. Så det borde väl vara is.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Det är uppkörd bana som en stor blomma med många kurvor åt båda håll. Bilar som vart ut med isdäck o sladdad. utanför banan ca 5cm torr o kompakt snö = perfekt.
Imorn blir det isköra - försöker vara där kl 10.00.
25cm kärnis borde ej vara problem.....hur e den i falun??
Har för mig att vi borrade till 25cm förra året när vi körde på Sonnboviken.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Kommer o kikar om vi inte ska hämta bolar Pelle o jag. Orkar inte byta däck på någon bil så som jag mår nu. Men Pelle kan få låna mina om han orkar byta.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Låter ju skojigt!
Bilåka abstinensen gör sig påmind nu....
Håll utkik på Alfaklubbens hemsida, det ordnas ibland snörace på upplogade åker i Malmköpingstrakten + korvgrillning. Ska till lite mer riktig vinter dock.
Alla är iaf välkomna.
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
33an wrote:Låter ju skojigt! Bilåka abstinensen gör sig påmind nu....
Håll utkik på Alfaklubbens hemsida, det ordnas ibland snörace på upplogade åker i Malmköpingstrakten + korvgrillning. Ska till lite mer riktig vinter dock.
33an wrote:Låter ju skojigt! Bilåka abstinensen gör sig påmind nu....
Alla är iaf välkomna.
Malmköping det är ju bara ett par mil från garaget.
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare
En polare kom in till jobbet idag och berättade att de va folk som körde på en sjö i trakterna. Vi åkte dit och då stog det 4 goa bönder där med varsin 740 och hade kört hela dagen/kvällen.
Vet ej tjocklek där men en sjö i närheten så va det 22 cm. Denna sjön som de körde på har det körts mkt på tidigare för några årsedan och där skall inte finnas några strömmar.
Men iaf vi körde ut och sladdade lite runt en ö som låg en bit ut. Rusigt kul, fick låna polarens BMW o sladda med lite gööör kul ju. Sen tillbaka till Peugeot igen med framhjulsdrift - inte alls lika kul
Tänkte provborra i morgon och se hur tjock isen är och eventuellt köra ut med min "nya" 740.
Ruskigt kul va de iaf - men som sagt säkerheten i förstahand. Jag hade inte velat va först ut på isen. Men iomed att det hade körts bilar där i ett par dagar och det hade varit minusgrader hela tiden. En polares mor & far bor precis vid sjön och de hade sett upp till 6 bilar på isen samtidigt.
Hur är det med is på sonnboviken ? går det att åka? hörde att det skulle gå att åka även på lillsjön stämmer det enoks eller någon annan från avesta trakten kanske kan svara... är sugen på att testa de nya däcken...och köra ifrån alla peugeoter
Vad jag har sett så är det inte plogat på Sonnboviken. Vilket i sin tur innebär att det med största säkerhet är en massa stöp under snön.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Hör med arbetskamraten idag. Han har iaf. varit ute med traktorn för några veckor sedan och plogat nävden eller lillsjön. Den 28/2 ska galtholmen ha tävling på lillsjön för hojar så det ska vara plogat där! Dom gick igenom med traktor modell större och har nu kört med en mindre traktor med slunga vad jag förstått.
Återkommer under dagen med aktuell israpport
Man är inte så uppdaterad eftersom man inte har någon lämplig isbil det här året när det är riktiga isar