Hejsan
Jag undrar hurdanna toleranser det är på ventilerna på en xu10j4rs motor, alltså hur "krokiga" de får vara ?
Mycket tacksam för svar
Toleranser på ventiler?
Sannolikheten är nog mycket stor att de inte får vara krokiga öht. Är det synligt kan man nog glömma att använda dem......
Även om jag själv faktiskt rätat ut böjda ventiler några gånger
, med gott resultat, så är det inget JAG rekommenderar iaf. Kan komma brott m.m. längre fram om inte annat, dessutom är det rejält känsligt med hur raka de är för att kunna täta bra och inte slita styrningar m.m.
Även om jag själv faktiskt rätat ut böjda ventiler några gånger
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
de är en billig lösning
antar att du också har tickande motor.. precis som så många andra 306 gtiägare.. vad jag förstått så är ventilerna såpass stora så att när man lossar på kamremmen så flyger ventilerna ut och avgasventilerna slår insugsventilerna krokiga. inte många verkstäder som känner till detta för det verkar rätt vanligt på 306or som haft av toppen.
antar att du också har tickande motor.. precis som så många andra 306 gtiägare.. vad jag förstått så är ventilerna såpass stora så att när man lossar på kamremmen så flyger ventilerna ut och avgasventilerna slår insugsventilerna krokiga. inte många verkstäder som känner till detta för det verkar rätt vanligt på 306or som haft av toppen.