Jönsson wrote:Joi wrote:Eric Josefsson wrote:Joi wrote:Nik wrote:Joi wrote:Peter Igelhammar wrote:Den siffran diskuteras just nu. Skriv upp dej sålänge om du vill. Den vanliga startavgiften är 250kr så lägre än det blir det inte...Joi wrote:Hur mycket kostar det om man vill komma med annan bil?
Man kanske skulle försöka få låna polarens supra, min hinner inte bli klar620hk på bakhjulen, nya coilovers, nya bromsar och riktiga stccsulor
Slicks är inte godkända!
Kom dock ihåg att med en sådan bil blir det väldigt stora hastighetsskillnader mot de flesta andra bilar på banan så olycksrisken ökar snudd på exponentiellt!
Det blir roligare både för dig och för de andra att köra med en sådan bil på en banträff med likvärdiga bilar!
Varför skulle man inte få köra med riktiga däck för även om de är slicks? Om vädret tillåter förstås?
Vad kan man säga mer än det Niklas har sagt, det är redan som det är ett problem med att bilar är olika snabba på banan, alla hastighetsskillnader bidrar till fler omkörningar, varje omkörning är risk.
Slicks har väl varit förbjudet på PSC-träffar sen, ummh, 2004?
2003 körde jag några träffar med slicks, dock mest konbana i KSVK.
Skillnaden var ganska stor, och då hade jag inte ens 1/4-del av 600hk
Men skit i hur många hk bilen har nu.
Varför får man inte köra med slicks om det är väder för det?
Nu är det ju riktiga slicks som dom kör stcc med. Inga nerslitna allrounddäck.
Tror det har med att du får för mycket grepp=går bra mycket fortare i kurvorna=större faror
Någon som VET istället för tror?