Fimpen wrote:Jag har en Peugeot 206 SPORT 1,6 5D -06. Har letat överallt efter knappen som man tar bort anti-spinnen med. Men hittar inte den! Den sitter inte bredvid eller under ratten. Som den gör på vissa andra. Så vart är den?
Kanske inte går att stänga av, det gör det inte på min 307a.
Hmm det var ju riktigt tråkigt.. Finns det nått annat sätt att stänga av den? Rycka säkring eller liknande?
Fimpen wrote:Jag har en Peugeot 206 SPORT 1,6 5D -06. Har letat överallt efter knappen som man tar bort anti-spinnen med. Men hittar inte den! Den sitter inte bredvid eller under ratten. Som den gör på vissa andra. Så vart är den?
Hmm det var ju riktigt tråkigt.. Finns det nått annat sätt att stänga av den? Rycka säkring eller liknande?
Risken med det är att du då även tar bort ABS bromsarna. Vi har labbat lite med det där på jobbet, men på en A3'a funkar det inte att koppla ur antispinn.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Risken med det är att du då även tar bort ABS bromsarna. Vi har labbat lite med det där på jobbet, men på en A3'a funkar det inte att koppla ur antispinn.
Jag kan stänga av min 2,0. Knappen sitter strax nedanför ratten till vänster
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Hannes Alvesson wrote:Alltså, om jag efter att ha kört 50 mil får i 32 liter så får jag en snittförbrukning på 0,64 eller är det jag som tänker fruktansvärt fel någonstans?
Helt rätt.
Är det golfen så är det nog också helt rätt, de är snåla.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Hannes Alvesson wrote:Alltså, om jag efter att ha kört 50 mil får i 32 liter så får jag en snittförbrukning på 0,64 eller är det jag som tänker fruktansvärt fel någonstans?
Helt rätt. Är det golfen så är det nog också helt rätt, de är snåla.
Men så snåla? Visst är det trevligt men jag har fortfarande svårt att tro det är sant.
Speciellt eftersom färddatorn visar typ 1,7 l/mil
Men så snåla? Visst är det trevligt men jag har fortfarande svårt att tro det är sant. Speciellt eftersom färddatorn visar typ 1,7 l/mil
Färddator ?, i den ?
iaf....
Jo, de är så snåla, över lag är VAG bilarna av de där årgångarna mycket snåla. Skall man ha en kul bil som också är billig att äga, så har du hittat den. Jag är dödsförtjust i just mk1 gti:n pga att den har allt det där som mk2:an inte har, hade mk2:an haft samma körglädje och ekonomi så hade 205:an haft det lite tuffare under sin storhetstid tror jag
Hans Hellström
Men så snåla? Visst är det trevligt men jag har fortfarande svårt att tro det är sant. Speciellt eftersom färddatorn visar typ 1,7 l/mil
Färddator ?, i den ?
iaf....
Jo, de är så snåla, över lag är VAG bilarna av de där årgångarna mycket snåla. Skall man ha en kul bil som också är billig att äga, så har du hittat den. Jag är dödsförtjust i just mk1 gti:n pga att den har allt det där som mk2:an inte har, hade mk2:an haft samma körglädje och ekonomi så hade 205:an haft det lite tuffare under sin storhetstid tror jag
Ja, det är ju en modern 83a Fast hur bra den nu är när den visar över en liter för mycket i förbrukning är en annan femma
Double over head cams borde väl betyda dubbla kammar per topp?
24 V
kan väl ha 12ventiler men dubbla kammar ändå?
Ja två klammar per topp.
Inte Peugeot:s motorer i alla fall. Det kan ju finnas sådana. Har aldrig hört talas om DOHC motorer m 12V.
Vad jag har för mig så finns det bara 24 V DOHC V6 och inga 12V DOHC.
Däremot så finns det ju SOCH m 24V, Mitsubishi, Dodge och Chrysler, motorn heter 6G73. Sen finns det en treliters 24 V, 6G74, m antingen SOHC eller DOHC.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Har ju en 206 xsi men på bilen står det S16, varför detta? Förstår att det har med att det är 16ventilare men eftersom bilen heter XSI så får jag inte ihop varför det står S16..
Ahlbeerg wrote:Har ju en 206 xsi men på bilen står det S16, varför detta? Förstår att det har med att det är 16ventilare men eftersom bilen heter XSI så får jag inte ihop varför det står S16..
Många peugeotmodeller som heter "S16" i tillägg till modellnamnet, när de har 16V motor.
S står för det franska ordet för ventiler, har noll koll på stavningen på rak arm men det är något i stil med Sousapes eller nåt sånt.
Hans Hellström
Ahlbeerg wrote:Har ju en 206 xsi men på bilen står det S16, varför detta? Förstår att det har med att det är 16ventilare men eftersom bilen heter XSI så får jag inte ihop varför det står S16..
Många peugeotmodeller som heter "S16" i tillägg till modellnamnet, när de har 16V motor.
S står för det franska ordet för ventiler, har noll koll på stavningen på rak arm men det är något i stil med Sousapes eller nåt sånt.
Drog ju den enkla chansningen "Sport16v" men så var de visst inte! Tack för svaret snillet!
Lite mera sportigt utförande kanske? Interiör mm?
Sopapes.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
chilibyte wrote:Hur lång tid dröjer det innan man får medlemskort o så efter man betalt in avgiften? Skickade iväg ett mail innan men orkar inte vänta på svar
Det här undrar jag också över, då jag efter snart ett halvår inte sett röken av några grejor. Vem ska jag ta kontakt med för att få ordning på detta?