Nu har du varit och skruvat må jag säga. Det är ju bra grejer, så det var säkert värt besväret.
Jag har varit i valet och kvalet om hur jag skulle bygga på Suzi.. Investera i samma standard en gång till eller dra omspunnen gummislang i skyddsrör under bilen. Nu har jag iofs köpt på mig två biltema förpumpar och en walbropump, men nu kan jag ha den här högtryckspumpen som reserv och byta med en switch.
Sen fick jag ju träffa Lionne en gång till också.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
Tyckte du sa nyss att det var ebb i kassan. Snygg dämpare annars.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Sundin wrote:Nytt avgassystem till 205:an. Utifrån sett lika som det gamla, men bättre...
Ser nästan ut som en kopia av mitt patentskyddade avgassystem som jag byggde för 3 år sen. Fanns dämparna fortfarande att få tag i alltså??
Hoppas bilen vart lite tystare åt dig nu då.
Jag frågade PRV om något patent fanns, och det gjorde det inte...
Jag har för mig att din dämpare har 2"-utgångar. Den har utgått. Min har 2,25". Den låter tyvärr nästan lika mycket som förut... Jag har dock ingen mer dämpare på systemet. Måste försöka klämma dit en rund lite längre fram. Hoppas att det gör susen.
Sundin wrote:Jag frågade PRV om något patent fanns, och det gjorde det inte...
Jag har för mig att din dämpare har 2"-utgångar. Den har utgått. Min har 2,25". Den låter tyvärr nästan lika mycket som förut... Jag har dock ingen mer dämpare på systemet. Måste försöka klämma dit en rund lite längre fram. Hoppas att det gör susen.
Kordons 205:a har ju nåt liknande system, den väsnas inte alls farligt, för mig att han har en dämpare från en Camaro ???, har dock noll koll på hur den är flödesmässigt, men Camarons motor är ju LITE större.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.