På min 405 Sri -90 så har min taklucka aldrig fungerat så länge jag har haft den. Motor fungerar men det händer inget. Kan det bara vara vajrar som har hoppat av, eller Finns det någon som kanske kan hjälpa mig hur jag ska gå till väg
ett vanligt fenomen med luckan är att själva kugghjulet slit ner,det kan även vara fullt av gammalt mög oxå.
hade samma fel på min gamla 405:a för ett par år sen.
åkte till skroten å hämta en annan motor sen funka luckan fint.
*tips* kör ej med motorn då den e lös.....kan vara ett hellvete att hitta rätt "läge" på den sen så luckan öppna/stänger helt
Tack för tipset maniac. Ska börja riva ner den nästa helg så får vi se på det. Det där med att inte köra motor.......d kan du ju gissa hur det ligger till med det.......
Finns det någon annan som har ett annat förslag så e d oxå välkommet........an vet ju aldrig!!
Tack för tipset maniac. Ska börja riva ner den nästa helg så får vi se på det. Det där med att inte köra motor.......d kan du ju gissa hur det ligger till med det.......
Finns det någon annan som har ett annat förslag så e d oxå välkommet........an vet ju aldrig!!
På min var det ett så enkelt fel som att en skruv hade hoppat loss o lagt sig i rännan, så den kunde inte åka ända bak, fick bak den ca 10 cm först bara. Tog ett tag innan ja såg skruvj*veln
På min var det ett så enkelt fel som att en skruv hade hoppat loss o lagt sig i rännan, så den kunde inte åka ända bak, fick bak den ca 10 cm först bara. Tog ett tag innan ja såg skruvj*veln