idiot-tråd ('Våga fråga'-tråd )
arbetaren wrote:Tack, så det ska alltså borras i bakluckan? Låter som rostbildning i mina öron.. även om jag köper en begagnad så borde ju en monteringssats kunna köpas lös?
Det finns ju folk som limmar vingar, men det är inget som jag skulle lita på.
Rostar gör det inte om du bara slänger på rostskyddsfärg mellan borrning och montering och är noga med det.
- peugeot405gtx
Jönsson wrote:bakaxeln ser rätt slut ut om de inte är bilden som luras
Jag vet faktiskt inte riktigt hur bakaxeln mår, jag har tänkt lite på det också. Men jag tycker inte det ser ut att luta så mkt i verkligheten som det ser ut att göra på bilden. Är det enbart lagren som påverkar?
På denna bilden är det svårt att se pga bilden tas från mitten och man inte ser hjulen rakt bakifrån

Last edited by peugeot405gtx on Fri May 14, 2010 22:43, edited 1 time in total.
405 gtx -95 *projekt öka körglädje*
krille! wrote:arbetaren wrote:Tack, så det ska alltså borras i bakluckan? Låter som rostbildning i mina öron.. även om jag köper en begagnad så borde ju en monteringssats kunna köpas lös?
Det finns ju folk som limmar vingar, men det är inget som jag skulle lita på.
Rostar gör det inte om du bara slänger på rostskyddsfärg mellan borrning och montering och är noga med det.
Jo precis sen vet jag det finns även riktig dubbelhäftande proffstejp (dyr) från 3M det skulle nog kunna funka.. hur är det på 206, brukar dessa vingar stjälas? Hade Volvo innan och där var det ingen mening med att ha en R-vinge..
Tack för ditt svar Krille.
206 GTI
Jag undrar vad måtten på TU3 topplocket är.
Jag mäter på sidan av det och får det till 11cm. Går det att mäta så?
Skall vara planat.. Men, känns som det är lite lite skevt.. Finns små urgröpningar, på ena sidan är de lite större kant än ena. något att bry sig om?
Skall vara planat.. Men, känns som det är lite lite skevt.. Finns små urgröpningar, på ena sidan är de lite större kant än ena. något att bry sig om?
Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Bim wrote:Jag undrar vad måtten på TU3 topplocket är.
vafan har du hittat hit nu?
Tänk om du hade hittat hit från början
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
- Tommie Lindberg
Har det någon betydelse var katalysatorn sitter placerad? Effektmässigt tänker jag då, så bra flöde som möjligt. Hört lite olika där några säger långt fram, andra så långt bak som möjligt? Gäller en racekat naturligtvis.
På Tävling: VW Golf 3 KitCar -97 Grp H
Till vardags: Peugeot 406 ST 2,2 Sport kombi -00
Tidigare tävlingsbil: Peugeot 306 GTi -00 Grp N
www.lindbergrallyteam.se
www.lindbergrallyteam.se
Tommie Lindberg wrote:Har det någon betydelse var katalysatorn sitter placerad? Effektmässigt tänker jag då, så bra flöde som möjligt. Hört lite olika där några säger långt fram, andra så långt bak som möjligt? Gäller en racekat naturligtvis.
alltså ur effektsynpunkt så suger väl en katt hur som helst...
Men för effekt så långt bak som möjligt skulle jag säga, men då med sämre funktion eftersom den ska sitta långt fram för att värmas upp snabbt och ge fina avgaser snabbt.
På min T16 sitter den rätt långt bak så man får piska den lite innan SBP blir glada..
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Var och besikta min slitåsna, en Mitsy lancer kombi 99a i lördags.
fick nedslag på hjullager höger fram glappt, visade sig att verkstan inte dragit centrumbulten riktigt när den byttes.
glappet försvann och trodde allt var frid och fröjd.
Nu idag på väg till skara fick jag vid ett par tillfllen ena jävla konstiga vibrationer från den sidan, kändes inte i ratten men hela bilen skaka och lät illa.. Sen förvann det ett tag, kom tillbaka, försvann osv.
Hissade bilen när jag kom fram men inget som glappar...
Hjulet var lite varmt med, men inte så det fräste när man spottade.
Vafan kan de vara?
fick nedslag på hjullager höger fram glappt, visade sig att verkstan inte dragit centrumbulten riktigt när den byttes.
Nu idag på väg till skara fick jag vid ett par tillfllen ena jävla konstiga vibrationer från den sidan, kändes inte i ratten men hela bilen skaka och lät illa.. Sen förvann det ett tag, kom tillbaka, försvann osv.
Vafan kan de vara?
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
- Tommie Lindberg
lumpan wrote:Tommie Lindberg wrote:Har det någon betydelse var katalysatorn sitter placerad? Effektmässigt tänker jag då, så bra flöde som möjligt. Hört lite olika där några säger långt fram, andra så långt bak som möjligt? Gäller en racekat naturligtvis.
alltså ur effektsynpunkt så suger väl en katt hur som helst...
Men för effekt så långt bak som möjligt skulle jag säga, men då med sämre funktion eftersom den ska sitta långt fram för att värmas upp snabbt och ge fina avgaser snabbt.
På min T16 sitter den rätt långt bak så man får piska den lite innan SBP blir glada..
Jo det förstår jag, men Bilsportförbundet har ju blivit så väldigt miljömedvetna sedan några år tillbaka...
Funktion är egentligen av akademisk betydelse då vi inte besiktar våra bilar hos SBP, utan på tävling, och jag har aldrig sett ett avgastest utföras
Tack för snabbt svar iaf
På Tävling: VW Golf 3 KitCar -97 Grp H
www.lindbergrallyteam.se
www.lindbergrallyteam.se
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

lumpan wrote:Var och besikta min slitåsna, en Mitsy lancer kombi 99a i lördags.
Vafan kan de vara?
Är du i Skara i dag?
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Stod o rastade en stund på en p-plats bredvid vägen, hade första tändningsläget på o lyssnade på radio.
När jag sen drog på tändningen o startade bilen så står det plötsligt på färddatorns display:
You are now in economy mode, nånting sånt.
Hittar inget om att ett sånt läge ska kunna aktiveras-väljas / avaktiveras.
Nån som har hum om vad det kan/kunde vara?
När jag sen drog på tändningen o startade bilen så står det plötsligt på färddatorns display:
Hittar inget om att ett sånt läge ska kunna aktiveras-väljas / avaktiveras.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
Peugeot_605 wrote:Stod o rastade en stund på en p-plats bredvid vägen, hade första tändningsläget på o lyssnade på radio.
Hittar inget om att ett sånt läge ska kunna aktiveras-väljas / avaktiveras.![]()
![]()
![]()
Economy mode är till för att förhindra att exempelvis radion ska dra ur batteriet helt (t.ex om man skulle råkat lämna radion/stereon på av misstag när bilen är avstängd). Så fort du startar bilen så går den ur det läget.
(Googlade lite)
- Peugeot_605
- Guldmedlem

pät wrote:Peugeot_605 wrote:Stod o rastade en stund på en p-plats bredvid vägen, hade första tändningsläget på o lyssnade på radio.
Hittar inget om att ett sånt läge ska kunna aktiveras-väljas / avaktiveras.![]()
![]()
![]()
Economy mode är till för att förhindra att exempelvis radion ska dra ur batteriet helt (t.ex om man skulle råkat lämna radion/stereon på av misstag när bilen är avstängd). Så fort du startar bilen så går den ur det läget.
(Googlade lite)
Det var som f*n, Googlade jag med men fann inget
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
Råkade också ut för det där Economy mode när jag putsade rutorna nån dag efter att jag köpte bilen. Misstänkte att det måste va nåt sånt men lite förvånad blev man 
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Team_Hink_Racing wrote:lumpan wrote:Var och besikta min slitåsna, en Mitsy lancer kombi 99a i lördags.
Vafan kan de vara?
Är du i Skara i dag?
Hallå.
Jo, är här till torsdag och mån-tors nästa vecka.
De va oket som kärvat ihop lite.. har fixat det så det duger att ta sig hem med iaf.!
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Veiko wrote:Björn, sånt har du på din 406a oxå
Ja jag märkte det.
Captain Klutz
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
V_605
605 3,0 SR -92. Projekt.
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

lumpan wrote:Team_Hink_Racing wrote:lumpan wrote:Var och besikta min slitåsna, en Mitsy lancer kombi 99a i lördags.
Vafan kan de vara?
Är du i Skara i dag?
Hallå.
Jo, är här till torsdag och mån-tors nästa vecka.
De va oket som kärvat ihop lite.. har fixat det så det duger att ta sig hem med iaf.!
Hojta till om du har tråkigt eller om du behöver hjälp, vi kan åka och kolla garaget osv. 0730-300083
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Tänkte byta ut lagerna i bakaxeln till glidlager. Tips och trix? Mina tankegångar för tillfället är väl att kirra några lager med samma ytterdiameter som original och trycka in i bakaxelröret. Innerdiameterna kommer vara mindre och tapparna kommer svarvas av för att passa. Det är ju tyvärr inte så lätt och få tag i friska tappar. Ska man satsa på glidlager eller kanske oljebrons? Toleranser, hur mycket går det att ha och vad ska man helst ligga under? Vill ju inte att det ska glappa. Känns som jag ska ta mig ett studiebesök i veckan
Ska ringa till ett företag i Helsingborg på måndag och höra mig för..
Gäller 306/Xsara..
Ska ringa till ett företag i Helsingborg på måndag och höra mig för..
Gäller 306/Xsara..
Peugeot 106
Peugeot 206
Peugeot 206