Hej!
Jag är ny här på forumet, och nu är det dags att byta kamrem på min 406 3.0. När jag pratade med autofrance idag sa han att han inte kunde leverera kamremsatser till gamla v6an utan bara till 210hästarn? När jag kollar hos mekonomen så är det samma artikelnr på 197hk och 210hk.
Är det någon som kan hjälpa mig reda ut vad som eventuellt skiljer?
För övrigt måste jag säga att v6an är en toppen skön motor och gillar bottendraget och inte är den speciellt törstig heller.
Ha det gott!
Kamremsats gamla v6an kontra nya
-
Q Ball Racing
Re: Kamremsats gamla v6an kontra nya
XJR1300sp wrote:Hej!
Jag är ny här på forumet, och nu är det dags att byta kamrem på min 406 3.0. När jag pratade med autofrance idag sa han att han inte kunde leverera kamremsatser till gamla v6an utan bara till 210hästarn? När jag kollar hos mekonomen så är det samma artikelnr på 197hk och 210hk.
Är det någon som kan hjälpa mig reda ut vad som eventuellt skiljer?
För övrigt måste jag säga att v6an är en toppen skön motor och gillar bottendraget och inte är den speciellt törstig heller.
Ha det gott!
japp, den nya passar. det är bara spännaren som skiljer. den gamla har em hydraulisk spännare och den nya spänner du själv mekaniskt. men den nya spännaren passar rätt på och är mycket bättre och enklare att jobba med.
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Re: Kamremsats gamla v6an kontra nya
Ha det gott!
Då tycker jag du ska provköra en 605:a med PRV-6:an, den gamla 170hk motorn. Den hade ännu ljuvligare bottendrag (men tröttnade lite för fort på topp-varv).
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Dr. Mabuse Skeptic Friends Network - 605 SVE 3.0 -98 - Etanolkonverterad med Flexitune Sequential.
"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
- Dr. Mabuse
- Klubbmedlem

Men den drog mer soppa!
Inte för mig. Jag körde den från Göteborg till Örebro på 0.72l/mil. Den nya har jag lyckats köra Örebro-Mariestad t.o.r på 0.89 som bäst.
"When the going gets tough, the Tough get DUCT-tape"