Mitt första intryck är att den är betydligt snyggare i verkligheten än på bild. den jag körde var vitlackerad med pärlemoeffekt och svarta fälgar i 19" och svartlackerade backspeglar, sjukt snyggt med andra ord!
Startar upp bilen och märker så fort jag köpr iväg att det är lite rivigare ljud än man är van vid (iaf om man sitter i en Peugeot)
Var inte alls missnöjd med motorn, den var pigg genomhela registret, även på segdragning på sjätte växeln. GRYMT stadig på vägen! Upplevade den som bra ljudisolerad och jag blev förvånad över komforten. Trots att det var dålig asfast stundtals under prövkörningen så tycker jag inte den blev stötig alls. Jag tycker dock att den kunde haft 30hk till. Det var t.o.m bra sikt bakåt genom backspegeln. Det roligaste av allt var att bilen var en rejäl nackvridare. ALLA vände sig om och tittade när man kom åkande, män som kvinnor, gamla som unga
Summan av kardemumman: Peugeot har förmodligen gjort sin bästa bil på mycket längre och jag har svårt att tro annat än att den kommer synas ganska ofta på våra gator i framtiden, det är nästan så jag själv blir sugen att börja köra Peugeot igen!
Mobilbilder kommer senare ikväll!