Hej!
Har nu inget ljud på bilstereon RD¤ på en Peugeot 407 SW 2.2
Har ringt Haninge Peugeot service och deras databas saknade koden.
Hur ska jag göra?
Mvh
Claes
Radio RD4 ljudlös efter kopplingsbyte, 407 SW 2.2
Last edited by menola on Wed Jul 28, 2010 17:50, edited 2 times in total.
Q_Ball_racing är våran Robin Hood som kommer med sin pilbåge ibland då och då för att hjälpa oss informationsfattiga.
Han är peugeot mek och kan säkert skaka fram koden.
kolla denna tråd
http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... highlight=
Han är peugeot mek och kan säkert skaka fram koden.
kolla denna tråd
http://peugeot-sport-club.com/forum/vie ... highlight=
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Jag fick maila honom direkt. Hoppas det löser sig. Vet någon här vad det är för fabrikat på bilstereo?
Jag är supernöjd för all hjälp här!
Mvh
menola
Jag är supernöjd för all hjälp här!
Mvh
menola
-
Q Ball Racing
407 har ingen radiokod. dom är programerade med chassie nr och det ska ej raderas när man bryter strömmen eller det blir strömlöst.
är radion helt död eller piper det i den???
kan säga direkt att jag ej varit med om detta innan att en chassie nr programerad radion slutar funka efter att strömmen varit bruten.
BY THE WAY INFO TILL ER ALLA SOM LÄSER------dom radio som är chassie nr programerade och ej har radio kod går att flytta mellan olika bilar. det som händer om man byter radio och den ej är programerad till den bilen med chassie nr är att den spelar radio/cd som vanligt MEN var annan sekund hör du ett väldigt skarpt plingande i högtalarna. men valfri peugeot verkstad kan programera in bilradion med sitt diagnos instrument. jag själv har programerat ca 40-50 st på alla peugeots modeller.
dom flesta är 407 som köpt nyare radio på skroten då dom senare radio har mp3 funktion som dom första års modellerna 407 ej har.
till trådstartaren---- se tidigare frågor..... och om svaret är att den är helt död och ej ens piper i den så testa att dra ut on knappen/volym vredet. det kan sitta rätt ordentligt men bara dra rätt ut, när knappen är loss så testa att tryck på "piggen" som knappen satt på och se om radion går igång då. det är rätt vanligt att dessa kärvar och man tror att man trycker men det händer i självaverket ingen ting. OM detta funkar så BYT knapp. dom är uppdaterade som reservdel och väldigt billiga. tror vi tog 10 kr för dom.
svara gärna hur det gick
är radion helt död eller piper det i den???
kan säga direkt att jag ej varit med om detta innan att en chassie nr programerad radion slutar funka efter att strömmen varit bruten.
BY THE WAY INFO TILL ER ALLA SOM LÄSER------dom radio som är chassie nr programerade och ej har radio kod går att flytta mellan olika bilar. det som händer om man byter radio och den ej är programerad till den bilen med chassie nr är att den spelar radio/cd som vanligt MEN var annan sekund hör du ett väldigt skarpt plingande i högtalarna. men valfri peugeot verkstad kan programera in bilradion med sitt diagnos instrument. jag själv har programerat ca 40-50 st på alla peugeots modeller.
dom flesta är 407 som köpt nyare radio på skroten då dom senare radio har mp3 funktion som dom första års modellerna 407 ej har.
till trådstartaren---- se tidigare frågor..... och om svaret är att den är helt död och ej ens piper i den så testa att dra ut on knappen/volym vredet. det kan sitta rätt ordentligt men bara dra rätt ut, när knappen är loss så testa att tryck på "piggen" som knappen satt på och se om radion går igång då. det är rätt vanligt att dessa kärvar och man tror att man trycker men det händer i självaverket ingen ting. OM detta funkar så BYT knapp. dom är uppdaterade som reservdel och väldigt billiga. tror vi tog 10 kr för dom.
svara gärna hur det gick
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Det fungerar med knappen SUPER TACK!
Nu ska jag testa PPS2000 v22.14. Ska hämta mitt g:a ELM327 don och modda den.
-
Q Ball Racing
Re: Radio RD4 ljudlös efter kopplingsbyte, 407 SW 2.2
menola wrote:Det fungerar med knappen SUPER TACK!
har du tillgång till en pps??? eller är det den gamla diag2000 du har???
A good friend will come and bail you out from jail... but, a true rider will be sitting next to you saying, damn.... that was fun.
Jag har Peugeot Planet Office 1.9.11 uppdaterad till v23.54. Registrerad.
Någon som har en Peugeot USB don till låns i Stockholm?
Funderar på om man kan programmera om ett FTDI USB-seriel så den får samma namn som Peugeot donet!?
menola
Någon som har en Peugeot USB don till låns i Stockholm?
Funderar på om man kan programmera om ett FTDI USB-seriel så den får samma namn som Peugeot donet!?
menola