Fyll gärna i profilen var du bor. Bor du i skåne kan jag hjälpa dig med e.v lådbyte eller renovering.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Jag bor i Stockholm så det blir lite långt att åka till skåneland !
Men tack för tipset/bilden.
Man fyller på tills det är jämte påfyllningshålet eller ?
Ska testa att fylla på först så får vi se om det blir tyst.
Men jag tyckat även att jag har ett lätt typ knackande (fyrtaktsmotor ljud) när jag kör sakta på 1an och 2an och även när jag trycker ner kopplingen till dragläge medans jag kör.
Vad kan det vara ?
Kopplingen är bytt på speedy för ca 2 år sedan och då bör dom väl ha bytt urtrampningslager med eller ??
Ja du fyller tills det är i nivå med pluggen, eller tömmer och trycker i exakt 2 liter.
Är inte helt ovanligt att ingående lager går på dom lådorna, i synnerhet om du haft en slirande koppling som alstrat massa värme, då sabbar man just det lagret. Det är dock ofarligt att köra med, det bara låter illa.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
TheDagger wrote:Ja du fyller tills det är i nivå med pluggen, eller tömmer och trycker i exakt 2 liter.
Är inte helt ovanligt att ingående lager går på dom lådorna, i synnerhet om du haft en slirande koppling som alstrat massa värme, då sabbar man just det lagret. Det är dock ofarligt att köra med, det bara låter illa.
Vilken låda sitter det i en sådan ?
Är det BE3 /4 eller ?
Blir lådbyte aktuellt har jag en polare som sysslar med just berlingos.. (köper bilar som gått 5/6k mil av skandia och pillar med) möjligt att han kan avvara en låda. det är dock i gbg dom finns men möjligt att de blir billigare än 5 tusen ändå:)
TheDagger wrote:Ja du fyller tills det är i nivå med pluggen, eller tömmer och trycker i exakt 2 liter.
Men det knackande ljudet då ? är det lagret också eller ?
Har du utbyteslådor eller ?
Vad tar du för att renovera en låda (byta detta lager) med lådan lös !!
Epsi wrote:Blir lådbyte aktuellt har jag en polare som sysslar med just berlingos.. (köper bilar som gått 5/6k mil av skandia och pillar med) möjligt att han kan avvara en låda. det är dock i gbg dom finns men möjligt att de blir billigare än 5 tusen ändå:)
Hör mad honom vad ha ska ha för en låda då ?
Ska kanske ner till Götet framöver !!
Men det knackande ljudet då ? är det lagret också eller ? Har du utbyteslådor eller ? Vad tar du för att renovera en låda (byta detta lager) med lådan lös !!
//Tomas
Nope, utbyteslådor har jag inga. Vet inte vad det kan ta i tid att byta lagret, men jag tror inte det är så avancerat. Har öppnat såna lådor innan men aldrig för att reparera.
dipalma wrote:Nu tjuter min låda som aldrig förr och jag är redo att ringa bärgaren varje dag !
Så nu skulla jag ha tag på en låda som passar 1,4an är det någon som vet om det sitter samma låda i 1,6-1,9d-2,0hdi ??
Skulle även vara skönt om ni vet av någon som kan byta den i stockholmsområdet till en vettig mörk peng.
Mvh Tomas
Fixa låda så kan jag byta den åt dig. om i så fall ligger det väl på nån kaka..
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...