Fyll i värdena! Går inte att analysera "för hög" tyvärr.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
När du skriver allt.. Vad ingår i det allt? Om du nu har försökt med allt så finns det ju inte så mycke mer vi kan föreslå?
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
Ryker bilen blått när du startar efter att den har stått en stund, eller har du märkbar oljeförbrukning? I så fall är min gissning ventiltätningarna.
Annars tror jag på katalysatorn. En ny, modellanpassad, kostar dryga tusenlappen inklusive frakt om man köper via ebay.co.uk.
Eftersom lambdavärdet inte är för lågt så skall en frisk katalysator kunna ta hand om HC och CO, om motorn inte bränner olja. (Åtminstone om temperaturen är ok, du har inga problem med termostaten och för låg kylvätsketemp?) Jag hade liknande värden, fast mitt lambdavärde låg inom gränsvärdet, och efter katalysatorbyte fick jag riktigt bra avgasvärden.
Ryker bilen blått när du startar efter att den har stått en stund, eller har du märkbar oljeförbrukning? I så fall är min gissning ventiltätningarna.
Annars tror jag på katalysatorn. En ny, modellanpassad, kostar dryga tusenlappen inklusive frakt om man köper via ebay.co.uk.
Eftersom lambdavärdet inte är för lågt så skall en frisk katalysator kunna ta hand om HC och CO, om motorn inte bränner olja. (Åtminstone om temperaturen är ok, du har inga problem med termostaten och för låg kylvätsketemp?) Jag hade liknande värden, fast mitt lambdavärde låg inom gränsvärdet, och efter katalysatorbyte fick jag riktigt bra avgasvärden.
HC sticker gärna iväg på en motor som går magert, vilket denna uppenbart gör.
Tror att lambdasonden kan vara kass, rätt enkelt att mäta upp.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Vet inte vad dom gjorde när dom ställde ner den men den ryker inte blått eller så.. har oxå mina aningar mot LAMBDAN men inte helt hundra.. Får väl testa och skruva bort den och testa med en ny.. Det har varit samma fel 2006 enl. besiktningspapperna men jag har inte lyckats luska ut vad om gjordes ännu.
när lambdavärdet ligger så fel kan det påverka resten av värdena också. kolla så du inte har läckage på avgassystemet i närheten av sonden, annars prova byt sond.