Varför modererade ni det här?

Åsikter om forumet/hemsidan? Skriv det här isåfall.
Post Reply
R.O.B.

Varför modererade ni det här?

Post by R.O.B. »

jag vill inte hålla på med detta mer. ta bort skiten.
Last edited by R.O.B. on Wed Jul 06, 2011 23:55, edited 1 time in total.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
Mean Machine

Post by Mean Machine »

Jag förstår inte riktigt idén med censuren. Det här är inte Kina, det är ingen som blir åtalad för att man har negativa åsikter om företag.

Eller är det så att någon är polare med företaget i fråga, tro? I övrigt ser jag inga anledningar.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Skriv vad det är för företag så vi inte råkar ut för dom, Annars kan du lika gärna ta bort denna tråd. Folk hänger ju ut biltema i var och varannan tråd och det är ju inte censuretat
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Mean Machine

Post by Mean Machine »

Decimal wrote:Skriv vad det är för företag så vi inte råkar ut för dom, Annars kan du lika gärna ta bort denna tråd. Folk hänger ju ut biltema i var och varannan tråd och det är ju inte censuretat

Tror du att det är R.O.B. som censurerat sin egna tråd eller?

Det är ju inte direkt så att företag är försvarslösa heller, de kan svara på mail och skicka sina grejer i tid, det är inte så många som hänger ut dem för att det är roligt. Löjligt att censurera av moderatorer, hur som helst.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Mean Machine wrote:
Decimal wrote:Skriv vad det är för företag så vi inte råkar ut för dom, Annars kan du lika gärna ta bort denna tråd. Folk hänger ju ut biltema i var och varannan tråd och det är ju inte censuretat

Det är ju inte direkt så att företag är försvarslösa heller, de kan svara på mail och skicka sina grejer i tid, det är inte så många som hänger ut dem för att det är roligt. Löjligt att censurera av moderatorer, hur som helst.

Anledningen till att det är cencurerat här är för att företaget inte har fått möjlighet, eller inte valt att, svara i tråden.
Vi som läser här får bara ena partens sida och kan omöjligt avgöra vem som har rätt och fel baserat på den infon., det kan ju lika gärna vara missförstånd, en sommarjobbare på berörda företag eller vad som helt som ligger till grund för missnöjet.
Det blir alltså ett ensidigt fördömande av företaget. Det är aldrig rätt oavsett vem det drabbar.
Det gäller inte bara i den här tråden och det här företaget utan i alla trådar av liknande karaktär.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Crew
Crew

Post by HellMek »

Mean Machine wrote:

Du är välkommen att lägga in en motion om att du vill ändra forumets regler. Det har vem som helst rätt att göra. Vi handlar i enlighet med satta regler, så det är inte vi moderatorer som är löjliga.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
T One
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by T One »

Vi har dragit det och är överens om att följa våra regler. Som Claes säger, det är inte alltid lätt att veta varför saker trasslar, det kan vara tillfälligheter eller annan försäljnings- eller e-postkultur. Alltså, på vissa håll kan man tycka att en månad eller mer är ok tid att låta folk vänta.

Den som tror att de kanske står i begrepp att handla av just den E*** P********** som här varnas för kan kanske få PM:a R.O.B. för mer info, och sen bilda sig en egen uppfattning?!
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

T One wrote:Vi har dragit det och är överens om att följa våra regler. Som Claes säger, det är inte alltid lätt att veta varför saker trasslar, det kan vara tillfälligheter eller annan försäljnings- eller e-postkultur. Alltså, på vissa håll kan man tycka att en månad eller mer är ok tid att låta folk vänta.

Den som tror att de kanske står i begrepp att handla av just den E*** P********** som här varnas för kan kanske få PM:a R.O.B. för mer info, och sen bilda sig en egen uppfattning?!

Jag skulle tippa på att engelsmännen ringer varann internt och mail har avsevärt lägre prio där.
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Då får ni väl censurera alla trådar där det står att *iltema oljor mm. inte håller måttet.
Edit: Jag gillar oljan iallafall!
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

Decimal wrote:Då får ni väl censurera alla trådar där det står att biltema oljor mm. inte håller måttet.
Edit: Jag gillar oljan iallafall!

Men där har vi fakta att luta oss på som säger att det inte är sant.

Det är skillnad att skriva "oseriösa pajasar" och sen fylla på med engelska sökord. Det är att verkligen anstränga sig för att smutskasta ett företag. Förstår du skillnaden Mattias?

Jag förstår mycket väl Rob´s ilska, men vi måste sätta en gräns på forumet och den är inte orimlig enligt mig.
Decimal
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Decimal »

Okey jag är med :)
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
R.O.B.

Post by R.O.B. »

ta bort
Last edited by R.O.B. on Wed Jul 06, 2011 23:55, edited 1 time in total.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

R.O.B. wrote:men i sånt fall tycker jag att man ska köra på andra hållet med. ingen reklam för företag... då kan man ju inte lägga in nån kritik i tråden... för det kan de ju inte värja sig mot. hujeda mig.

firman är pajasar... det står jag för. om man måste skicka identiska mail två ggr för att få svar visar väl allt. om de sen frågar om det är rätt del man ska skicka och sen skickar den ändå innan man fått svar säger väl allt. ni kan ju ta bort tråden därför jag tycker hela iden med den här tråden ickeexisterar. att inte kunna varna andra för oseriösa företag är ju, enligt mig, rätt dumt. PMar folk frågor om vilket företag det är så åker det i bingen. det kan man fråga moderatorerna om som tog bort namnet. grattis e*** P****... ni har tjänat lite extra pengar på stackare som är naiva. jag sökte på detta forum efter detta företag om det var nån som haft några dåliga erfarenheter och då var det ju inte så konstigt att man inte fick nån träff. lägg in en varning om detta vet jag. sök inte efter oseriösa företag för dem får man inte varna för.

Du kunde ha formulerat ditt inlägg bättre och inte använt okvädningsord i var och varannan mening, man kan framföra kritik på ett betydligt sakligare vis.

Och så har jag en personlig fråga med, hur kan det vara deras fel att du inte kunde använda bilen på en månad? Du köpte ju en bil med en brusten fjäder, det kan knappast vara deras fel. Hade du behövt en fjäder akut kunde du hämtat en från Meca etc. dagen efter.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

HellMek wrote:
R.O.B. wrote:men i sånt fall tycker jag att man ska köra på andra hållet med. ingen reklam för företag... då kan man ju inte lägga in nån kritik i tråden... för det kan de ju inte värja sig mot. hujeda mig.

firman är pajasar... det står jag för. om man måste skicka identiska mail två ggr för att få svar visar väl allt. om de sen frågar om det är rätt del man ska skicka och sen skickar den ändå innan man fått svar säger väl allt. ni kan ju ta bort tråden därför jag tycker hela iden med den här tråden ickeexisterar. att inte kunna varna andra för oseriösa företag är ju, enligt mig, rätt dumt. PMar folk frågor om vilket företag det är så åker det i bingen. det kan man fråga moderatorerna om som tog bort namnet. grattis e*** P****... ni har tjänat lite extra pengar på stackare som är naiva. jag sökte på detta forum efter detta företag om det var nån som haft några dåliga erfarenheter och då var det ju inte så konstigt att man inte fick nån träff. lägg in en varning om detta vet jag. sök inte efter oseriösa företag för dem får man inte varna för.

Du kunde ha formulerat ditt inlägg bättre och inte använt okvädningsord i var och varannan mening, man kan framföra kritik på ett betydligt sakligare vis.

Och så har jag en personlig fråga med, hur kan det vara deras fel att du inte kunde använda bilen på en månad? Du köpte ju en bil med en brusten fjäder, det kan knappast vara deras fel. Hade du behövt en fjäder akut kunde du hämtat en från Meca etc. dagen efter.

javisst... jag köpte en sedan med brusten fjäder som jag fick använda istället för min kombi med brusten fjäder som jag beeställde sänkningskit av pajasfirman till... de skickade fjädrar till en sedan när jag beställde till en kombi som deras bekräftlesemail bekräftade att jag gjort. sedanen fick jag fjädrar med. tack för den.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
T One
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by T One »

Jag har betalat i förskott och fått vänta över fem månader på bildelar.

Har även erfarenheten att det varit omöjligt att få kontakt via epost och istället fått ringa eller skicka om samma epost flera gånger. Detta både med svenska och andra företag. Men det har inte varit tecken på att de varit oseriösa, jag har fått mina grejer. Folk här och där i hela världen är ibland lite osluga och krattiga på det ena och andra, t ex kundservice.

Ett allmänt gott råd (jag kan ta till mig själv om jag har brådis med något) är att man kan ringa först och höra sig för om lagerstatus etc innan man trycker in en beställning.

Ingen tycker annat än att det suger att du blev av med fraktpengarna R.O.B. Du har fått fram dina poänger och man ska vara analfabet för att inte förstå vilket företag du pratar om. Det finns säkert någon internationell tjänst typ http://www.rejta.se/ du kan använda för att varna vitt, brett och så tydligt du vill!

hälsningar
tone
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
R.O.B.

Post by R.O.B. »

jag beställde av en svensk firma så fort den engelska fått tummen ut och efter en massa mailkorrespondens lovat mig pengarna tillbaka (som jag sen en månad senare fick TJATA mig till)... fjädrarna kom tre dagar senare från den svenska firman som jag inte tänker namnge här.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
R.O.B.

Post by R.O.B. »

T One wrote:Jag har betalat i förskott och fått vänta över fem månader på bildelar.

Har även erfarenheten att det varit omöjligt att få kontakt via epost och istället fått ringa eller skicka om samma epost flera gånger. Detta både med svenska och andra företag. Men det har inte varit tecken på att de varit oseriösa, jag har fått mina grejer. Folk här och där i hela världen är ibland lite osluga och krattiga på det ena och andra, t ex kundservice.

Ett allmänt gott råd (jag kan ta till mig själv om jag har brådis med något) är att man kan ringa först och höra sig för om lagerstatus etc innan man trycker in en beställning.

Ingen tycker annat än att det suger att du blev av med fraktpengarna R.O.B. Du har fått fram dina poänger och man ska vara analfabet för att inte förstå vilket företag du pratar om. Det finns säkert någon internationell tjänst typ http://www.rejta.se/ du kan använda för att varna vitt, brett och så tydligt du vill!

hälsningar
tone

om de skriver i sina bekräftelsemail och på sin hemsida att man ska ta kontakt via mail... är det inte en logisk väg då man inte hinner ringa på jobbet? välkomna till 2011.

edit: sen kan man tycka att jag tar i när jag skriver de är idioter... men det finns det folk på mitt företag som är också. om nån skriver nån fråga om vilket företag det handlar om så svarar jag inte. det var ju det som var trådens mening.
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
HellMek
Crew
Crew

Post by HellMek »

R.O.B. wrote:
HellMek wrote:

javisst... jag köpte en sedan med brusten fjäder som jag fick använda istället för min kombi med brusten fjäder som jag beeställde sänkningskit av pajasfirman till... de skickade fjädrar till en sedan när jag beställde till en kombi som deras bekräftlesemail bekräftade att jag gjort. sedanen fick jag fjädrar med. tack för den.

Isåfall ber jag om ursäkt att jag misstog mig. Ditt inlägg var tämligen rörigt.
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Eftersom en del av tråden är raderad kan jag ju inte uttala mig i sak, men dock i princip. Jag var moderator här ett tag.

Skillnaden mellan typ Biltema och t ex en enmansfirma är att Biltema har en stab av jusrister som kan hantera om någon påstår att deras oljor är skit på PSC. Dessutom betyder det antagligen ingenting som helst för deras affär, så de bryr sig normalt inte. Är man tillräckligt stor säljer man oavsett om någon på något forum spyr galla.

Eftersom de är stora kan man också räkna med en hyfsat tillförlitlig opinion om det verkligen ÄR skit de säljer eftersom många köper samma sak.

Det blir liksom konsumentupplysning av det.

Däremot, vid en affärsuppgörelse mellan en person och en liten firma, blir det mer en relation mellan enskilda. Du som privatperson och kund får helt enkelt mer talan. Sannolikheten för att ngn skulle dyka upp med positiva upplevelser av firman är mycket mindre och därmed är det troligt att man inte får en avvägd diskussion om firmans/produktens kvaliteter.

Som moderator av text är det omöjligt att avgöra om du trådskrivare har rätt. Motparten, som ofta utgörs av en eller ett fåtal personer om du klagar på en liten verksamhet, har en slim chans att försvara sig.

Så därför valde i alla fall jag att gå på principen "den svages rätt".
EN 14497
Post Reply