Rattbyte med strul

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
SB!!

Rattbyte med strul

Post by SB!! »

Joodå....byta ratt från min original till en original(finare) med träinlägg vore väl mumma då "gummit" släppt i uppkant från själva stommen i gamlingen. Köper ratt via forumet=good. Visar sig att min gamla airbag inte passar i den nya ratten=bad. Köper också den nya rattens airbag....dvs komplett ratt=good. MEN där finns ingen "tutkrans" bakpå trärattens airbag,inte heller möjligt att flytta över den. Frågorna jag DÅ har är: 1. Var har de med träratt original signalen? 2. Finns det på nåt sätt möjlighet att fixa till DET stället på min? (vägrar biltemaknappslösning) 3. Är det någon som har en originalratt*suck* till min,dvs UTAN träinlägg, helst då utan airbag i närheten av norrköping.......lät jag negativ nu?

406 2.0-00

MVH//SB!!
406_Jonathan

Re: Rattbyte med strul

Post by 406_Jonathan »

Träratten kommer säkert från en 406 fas1. Då sitter tutknappen längst ut på blinkersspaken.
Peugeot 406 Coupé 3,0 -98
Peugeot 406 2.0 ST -96 -skrotad:(
http://www.garaget.org/406_Jonathan
SB!!

Post by SB!! »

De va just den lilla knappen jag tänkte på! Vad jag har märkt så har den ingen funktion på min bil,en annan tanke jag fick i skallen va om det på exklusivare versioner var nån navigeringsknapp till nån färddator eller liknande. Men anar att de inte är så lätt att fixa dit funktionen på MIN bil va.....tutan alltså....

Ratt anyone;)

//SB!!
SB!!

Post by SB!! »

puffar upp förfrågan......
Post Reply