406_Jonathan wrote:WTF: Prova att byt olja som det står längre upp i tråden, där nämns "Midland Power steering fluid(swiss made)".
Tack 406_Jonathan, det får bli en sista utväg att börja mecka med det själv.
Jag har fått en ny tid på verkstaden imorgon, reparationen har väl nån typ av garanti antar jag.
Jag tittade ner i servobehållaren efter att ha kört en stund och mycket riktigt, som många andra påpekar här i tråden, det skummade rejält i oljan. Det såg ut som den kokade... att det finns luft i systemet är uppenbart.
En dag senare... Nu har jag varit på verkstaden igen.
Hittade inget fel var diagnosen från verkstaden. I alla fall, i diskussionen som följde framkom det att problemet från början var att en packbox i den gamla styrväxeln gav upp. Den drog då in luft i systemet och detta har med tiden havererat styrväxeln.
Skummandet i servobehållaren upphörde hastigt och lustigt, en luftficka nånstans i systemet trodde meken. Ett lätt huggandet i ratten när man gör större rattrörelser finns dock kvar "Det är en egenhet bilen har" hette det...
Så vad lärde vi oss av detta? Huggandet i ratten är en del av charmen med bilen, men skummar det i servobehållaren så drar den in luft nånstans vilket gör att det kommer att gå åt h*****e förr eller senare. Vi får väl se...